07:48 , 1401/7/2
کد خبر: 000015464
بازدید: 1315
10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس سالم، شامل اعتماد به نفس و پذیرش خود است. این بدان معنا نیست که ما مغرور بوده یا فکر می کنیم که بهتر از دیگران هستیم، ما احساس می کنیم شایسته و قابل احترام هستیم.

چند راه برای افزایش اعتماد به نفس

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ما می‌توانیم خود محوری را کنار بگذاریم، زیرا درگیر این نیستیم که چگونه هستیم یا چگونه سنجیده خواهیم شد. همانطور که ما در جهت اهداف خود اقدام می کنیم، آنها ما را به عنوان یک انسان تعریف نمی کنند. بنابراین، اعتماد به نفس ما مستقل از دستاوردهای ما یا آنچه دیگران در مورد ما فکر می کنند، است. با این حال ما تلاش می کنیم تا پتانسیل خود را به حداکثر برسانیم.

10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

1. واقع بین باشید

به جای مقایسه خود با دیگران، بر انجام بهترین کار خود تمرکز کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بسته به عواملی مانند میزان خواب شب، نوع غذایی که خورده‌اید، تعاملات اجتماعی‌تان و میزان سختی کارتان ممکن است بهترین حالت شما ممکن است از روز به روز متفاوت باشد.

2. روی دستاوردهای خود تمرکز کنید

در پایان روز، زمانی را به مرور کارهایی که می توانید انجام دهید اختصاص دهید. برای پیشرفت از خود قدردانی کنید. آیا تا به حال از منطقه امن خود خارج شده اید؟ ریسک‌های مداوم و سالم به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند و نوآوری به شما نیرو می‌دهد.

10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

3. به جای شرایط بیرونی به خودتان نگاه کنید

از اهداف مادی و ظاهری دوری کنید، مانند این که فکر کنید باید گران ترین خانه یا ماشین را داشته باشید. خودتان را با دارایی‌هایتان تعریف نکنید، که ممکن است در هر زمانی بیایند یا بروند. چه کسی می خواهد اعتماد به نفس خود را بر اساس چنین پایه ضعیفی قرار دهد؟ در عوض، یک هدف شخصی و با انگیزه ذاتی تعیین کنید. واقعا چه چیزی برای شما مهم است؟ کدام ارزش ها به قلب شما نزدیک است؟ تمرکز روی این موارد در زندگی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

4. در زندگی خود مشارکت فعال داشته باشید

برای افزایش اعتماد به نفس، اهداف خود را تعیین کنید و گام های منظم و قابل کنترلی را برای رسیدن به اهداف خود بردارید. اگرچه کار گروهی می‌تواند اثر هم افزایی قدرتمندی داشته باشد، اما منتظر اقدام دیگران نباشید. استراتژیک فکر کنید و بر اساس قدرت خود عمل کنید.

5. از تصویرسازی ذهنی مثبت استفاده کنید

برای افزایش اعتماد به نفس، تصور کنید موفق هستید. دید واضحی از اینکه چه کسی و چه چیزی می خواهید باشید ایجاد کنید و این تصاویر را در ذهن خود تکرار کنید. در حین انجام این کار، اعتماد به نفس خود را تمرین کنید. از خود بپرسید: «کسی که خودش را دوست دارد و به خودش احترام می‌گذارد چه کار می‌کند؟» بپرسید و سعی کنید مطابق با آن عمل کنید.

10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

6. بر افکار مثبت تمرکز کنید

برای افزایش اعتماد به نفس، از افکار همیشگی خود آگاه شوید و افکار منفی و خرابکارانه را حذف کنید. این بدان معنا نیست که شما خطرات را نادیده می گیرید، بلکه به این معناست که با توجه به اینکه چگونه می توانید با شکست ها یا مشکلات کنار بیایید، واقع بینانه و خوش بینانه فکر می کنید. 

7. سپاسگزار باشید

برای افزایش اعتماد به نفس، قدردانی خود را برای تمام نعمت های زندگی خود در حال حاضر ابراز کنید. حتی اگر احساس قدردانی نمی‌کنید، با نوشتن یک لیست شکرگزاری روزانه یا هفتگی، از افرادی که به شما کمک کرده‌اند یا عشق را وارد زندگی‌تان کرده‌اند تشکر کنید. ارزش زندگی خود را به عنوان یک هدیه تشخیص دهید. در حالی که وضعیت فعلی شما دقیقاً آن چیزی نیست که می‌خواهید باشد، اما همچنان برکات دارد. سعی کن نور امید را پیدا کنی.

8. تمرینات خودمراقبتی سالم را انجام دهید

برای افزایش اعتماد به نفس، باور کنید که ارزش زمان و تأثیرگذاری را دارید که برای عشق ورزیدن و پرورش خود لازم است زیرا ارزش منحصر به فرد خود را به عنوان یک انسان بیش از هر چیز دیگری دارید. دوم، مراقب سلامتی خود باشید، غذای مغذی بخورید، به اندازه کافی بخوابید، به طور منظم ورزش کنید و زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.

10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

9. مدیتیشن کنید

برای افزایش اعتماد به نفس، یک تمرین مدیتیشن منظم (در صورت امکان روزانه) ایجاد کنید. ابتدایی ترین شکل این است که در یک محیط آرام با چشمان بسته بنشینید و متوجه تنفس خود شوید. وقتی حواس‌پرتی‌ها به وجود می‌آیند، فقط توجه کنید و بی‌صدا توجه خود را به نفس خود برگردانید. اگر ذهن شما 100 بار در طول تمرین مدیتیشن سرگردان است، به این معنی است که 100 تمرین برای بازیابی تمرکز دارید. علاوه بر اینکه از نفس خود به عنوان نقطه کانونی استفاده می کنید، می توانید به راحتی بنشینید یا راه بروید در حالی که به آرامش و شادی فکر می کنید. بدن شما به آنچه ذهن شما می گوید باور دارد. مدیتیشن به شما این امکان را می دهد که تفکر خود را به سمت خیر هدایت کنید.

10. نیازهای خود را به شیوه ای سالم برآورده کنید

برای افزایش اعتماد به نفس، هدف در اینجا رسیدن به هدف است در حالی که به هیچ کس در این فرآیند آسیب نرسانید یا به طور ایده آل به نفع سایر افراد باشد. بنابراین به جای منفعل بودن (یعنی به دیگران احترام می گذارید اما به خودتان احترام نمی گذارید) یا پرخاشگر (یعنی به خودتان احترام می گذارید اما به دیگران احترام نمی گذارید)، با احترام گذاشتن به همه افراد دخیل قاطع باشید. بنابراین ابتدا باید آنچه را که نیاز دارید تعریف کنید و سپس مشخص کنید که چه گزینه هایی برای برآورده کردن این نیازها وجود دارد. با این کار به خود و دیگران نشان می دهید که برای همه احترام قائل هستید.

در حالی که ممکن است از به دست آوردن هر چیزی که فکر می کنید به آن نیاز دارید راضی نباشید (اغلب، صادقانه بگویم، این یک موهبت است)، با وقار رفتار کرده اید، که باعث افزایش بیشتر اعتماد به نفس شما می شود.

اعتماد به نفس مثبت نیاز به تمرین و پشتکار دارد. با استفاده از برخی از پیشنهادات بالا به صورت روزانه، احساس رضایت عمیق تری از خود و زندگی به طور کلی خواهید داشت.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید