20:48 , 1402/3/5
کد خبر: 000025419
بازدید: 1299
گل ارزشمند سرمربی پرسپولیس به استقلال

برای هشتمین مرتبه در خردادماه استقلال و پرسپولیس چند روز دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، دربی پایتخت نوزدهم خرداد ماه دوباره برگزار می‌شود و استقلال که نتوانست از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته دفاع کند، به مصاف پرسپولیس خواهد رفت که قهرمان لیگ برتر شده و دلش می‌خواهد دوباره طعم شیرین دبل کردن را بچشد. قطعاً هر دو تیم انگیزه بسیار زیادی برای این مسابقه دارند و جدا از رقابت سنتی استقلال و پرسپولیس به دست آوردن کاپ قهرمانی جام حذفی هم انگیزه شان را چند برابر کرده است.

به دنبال پیروزی پنجم

کارنامه استقلال در دربی هایی که خردادماه برگزار شده، بهتر از پرسپولیس است. این دو تیم در سومین ماه فصل بهار تا کنون هفت مرتبه به مصاف یکدیگر رفتند که سهم استقلال ۴ پیروزی بوده است. البته پرسپولیس هم دو بار در دربی های خرداد ماه به پیروزی رسیده و قطعاً انگیزه فراوانی برای رسیدن به برد سوم دارد. اولین دربی خرداد ماه روز ۲۸ خرداد سال ۱۳۵۰ برگزار شد که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. متاسفانه هر دو گلزن آن بازی یعنی غلامحسین مظلومی و صفر ایرانپاک حالا دیگر در جمع ما نیستند. آن مسابقه درواقع تنها دربی خرداد بود که با تساوی تمام شده است.

گلزنی یحیی در دربی

نکته جالب توجه دیگر در مورد دربی های خردادماه، گلزنی سرمربی کنونی پرسپولیس است. استقلال و پرسپولیس آخرین مرتبه در خرداد ماه سال ۱۳۸۲ به مصاف هم رفتند و از آن تاریخ به بعد دیگر در این ماه با هم مسابقه نداشته اند. دیداری که با پیروزی دو بر یک پرسپولیس تمام شد و اتفاقاً یحیی گل محمدی همراه با بهنام ابوالقاسم پور در آن مسابقه برای سرخپوشان پیام آور شادی شد. تک گل استقلال را هم علیرضا اکبرپور به ثمر رساند.

آخرین بازی، اولین قهرمانی

دو نکته جالب توجه دیگر هم در مسابقاتی که استقلال و پرسپولیس داخل ماه خرداد برگزار کرده‌اند به چشم می‌خورد. نکته اول به دربی خرداد ماه سال ۱۳۶۵ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که با پیروزی سه بر صفر پرسپولیس تمام شد و شاهرخ بیانی که از جمع آبی پوشان به صف سرخپوشان پیوسته بود دو بار دروازه ناصرحجازی را باز کرد. تک گل دیگر هم توسط ناصرمحمدخانی به ثمر رسید. آن بازی آخرین مسابقه‌ای بود که مرحوم حجازی تحت عنوان بازیکن برای استقلال به میدان رفت. ۴ سال پس از مسابقه مذکور، در چهارم خرداد ماه سال ۱۳۶۹ استقلال توانست با اتکا بر گل های عباس سرخاب و صمد مرفاوی پرسپولیس را با حساب دو بر یک شکست بدهد و فاتح اولین لیگ باشگاهی پس از انقلاب شود. گل پرسپولیس در آن مسابقه هم توسط نادر میراحمدیان به ثمر رسید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید