به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از چند ثانیه، قیمت محصولات شوینده و بهداشتی در ماههای اخیر افزایش یافته است.
نگاهی به قیمت روز محصولات شوینده، ازجمله مایع دستشویی، نشان میدهد که در مقایسه با اردیبهشتماه، قیمت این محصولات با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است.
این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که محصولات شوینده جزو اقلام دارای نرخگذاری پیشینی هستند و دولت امسال هنوز نرخ مصوب این اقلام را اعلام نکرده است.
رشد قیمت محصولات شوینده در طول سهماه گذشته، این ایدهآل را به چالش کشیده که دولت نرخگذاری این اقلام را به شرکتهای تولیدی واگذار کرده تا محصولات خود را براساس هزینه تولید و بر مبنای عرضه و تقاضا قیمتگذاری کنند.