10:20 , 1401/8/14
کد خبر: 000016367
بازدید: 1328
کنترل ذهن و افزایش تمرکز با راه حل‌های عجیب و باورنکردنی

یکی از راه های رسیدن به موفقیت، آرامش و دوری از افکار منفی کنترل ذهن و افزایش تمرکز است. اما ما چه طور می توانیم به این مهارت دست پیدا کنیم و ذهن ناآرام خود را کنترل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، امروزه کنترل ذهن جنبه فیزیکی و علمی پیدا کرده است. روانشناسان بالینی و متخصصان هیپنوتیزم اعلام کردند که کنترل ذهن در عصر مدرن هم بعد تکنولوژیکی و هم بعد روانی دارد.

افزایش تمرکز و کنترل ذهن

هر چیزی که در دنیای فیزیکی درک می کنید، منبعی در دنیای نامرئی افکار و باورها دارد. بنابراین، بسیار مهم است که فرد یاد بگیرد کنترل ذهن خود را به دست بگیرد. از طرفی قدرت کنترل ذهن و تمرکز توانایی هدایت کردن توجه به خواست خود است. تمرکز یعنی کنترل توجه. توانایی تمرکز ذهن بر یک موضوع، شی یا فکر و در عین حال حذف هر فکر، ایده، احساس و احساس غیر مرتبط دیگر از ذهن است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سلامت روان/ از تعریف سلامت روان تا ورزش برای کاهش استرس

چگونه می توانیم ذهن خود را کنترل کنیم؟

هیچ پاسخی برای بهبود تمرکز وجود ندارد، اما نکات زیر می تواند کمک کند.

  1. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.
  2. چند وظیفگی را کاهش دهید. 
  3. ذهن آگاهی و مدیتیشن را تمرین کنید.
  4. خواب کافی داشته باشید.
  5. روی لحظه تمرکز کنید. 
  6. استراحت های کوتاه را در طول روز فراموش نکنید.
  7. با طبیعت ارتباط برقرار کنید.
  8. مغز خود را آموزش دهید.
کنترل ذهن و افزایش تمرکز با راه حل‌های عجیب و باورنکردنی

راه های کنترل ذهن و افزایش تمرکز

تمرکز و تمرکز خود را بهبود بخشید: 15 راه برای ایجاد مهارت های خود

زمانی که با وجود تمام تلاش شما، پیشرفتی حاصل نمیشود، راهکار این است که بر روی کاری که پیش رو دارید تمرکز و ذهن خود را کنترل کنید. شما برای انجام آن انگیزه دارید. اما تها مشکل شکا این است که قدرت کنترل ذهن خود را از دست داده اید و نمی توانید روی موضوعات مهم تمرکز کنید. 

بیشتر بخوانید: 10 قانون طلایی برای داشتن سلامت روان

10 راه برای کنترل ذهن و بهبود تمرکز

اکنون می دانید که چرا برای تمرکز و کنترل ذهن خود به کمک نیاز دارید. چه چیزی می تواند به شما برای تمرکز و کنترل ذهن خود بهتر کمک کند؟ 

1. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

برای کنترل ذهن و افزایش تمرکز، عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. اگر همیشه با اطلاعات بمباران می‌شویم، چگونه ذهن خود را کنترل و بهتر تمرکز کنیم؟ تمرین کنید تا زمان را در برنامه خود برای انجام یک کار یا فعالیت خاص محدود کنید. در این مدت، درخواست کنید که تنها بمانید یا به مکانی بروید که بعید است دیگران مزاحم شما شوند: کتابخانه، کافی شاپ، اتاق خصوصی.

2. رسانه های اجتماعی را خاموش کنید

برای کنترل ذهن و افزایش تمرکز، رسانه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌ها را ببندید، اعلان‌ها را بی‌صدا کنید و گوشی خود را در کیف یا کوله‌پشتی از دید پنهان نگه دارید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما تکمیل کاری است که باید انجام دهید. خاموش کردن اختلالات داخلی و خارجی می تواند به شما در کنترل ذهن و افزایش تمرکز کمک کند.

3. چندکار را به طور همزمان انجام ندهید

تلاش برای انجام چندین فعالیت به طور همزمان باعث می شود احساس بهره وری داشته باشیم. اما این کار باعث می شود کنترل ذهن خود را از دست بدهید و نتوانید روی کار خود تمرکز داشته بشید. تمرکز کمتر به معنای بهره وری پایین تر است که می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

4. مدیتیشن را فراموش نکنید

مدیتیشن یا تمرین فعالیت های تمرکز حواس می تواند بهزیستی و کنترل ذهن را تقویت کرده و تمرکز را بهبود بخشد. در طول فرآیند مدیتیشن، مغز ما آرام‌تر می‌شود و کل بدن ما آرام‌تر می‌شود. ما در طول فرآیند بر نفس خود تمرکز می کنیم تا ذهنمان پرت نشود. مدیتیشن می تواند راه حل مناسبی برای کنترل ذهن و افزایش تمرکز باشد.

5. یک کار متفاوت انجام دهید

گاهی اوقاتاین اتفاق رخ میدهد که شما باید روی یک موضوع خاص کار کنید اما ذهن شما قفل می شود و نمیتوانید تمرکز کنید. به همین دلیل برای بازگشت کنترل ذهن و افزایش تمرکز می توانید یک فعالیتی که به آن علاقه دارید را انجام دهید. حتی می توانید برای دقایقی به موزیک آرام بخش گوش کنید.

6. تایمر را به کار خود اضافه کنید

یک راه مناسب برای افزایش تمرکز کنترل ذهن این است که تایمر را به میدان بیاورید. به این صورت که می توانید تایمر خود را روی 15 دقیقه فعال کنید و در این 15 دقیقه کاری جز فعالیت مورد نظر خود انجام ندهید. بعد از اتمام 15 دقیقه 5 دقیقه استراحت کنید و دوباره تایمر را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. این تکنیک نشان داده است که برای بهبود تمرکز و کنترل ذهن شما موثر است.

7. فضای اختصاصی خود را ایجاد کنید

برای کارهای خود به یک فضای اختصاصی نیاز دارید. بهم ریختگی روی میزکار خود را کاهش دهید تا حد امکان از نور های قابل تنظیم و هدفون های نویزگیر استفاده کنید.

8. اولویت روزانه خودرا انتخاب کنید

همه کارهای که می خواهید برای روز بعد انجام دهی را شب قبل یادداشت کنید. کارهای خودر ا از بزرگ به کوچک اولویت بندی کنید. اول کارهای بزرگ را انجام دهید و سپس کارهای کوچک را برای بعد رها کنید. این روش می تواند به حد قابل توجهی به کنترل ذهن و افزایش تمرکز شما کمک کند.

9. خوب بخورید

اگر شما گرسنه باشید کنترل ذهن خود را از دست می دهید.بنابراین انتخاب غذایی که انرژی شما را حفظ و تقویت کننده ای برای مغز باشد می تواند برای این موضوع مفید باشد. میوه ها، سبزیجات و غذاهای پر فیبر می توانند سطح قند خون شما را یکنواخت نگه دارند. مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین که باعث افزایش و کاهش سطح قند شما می شوند، باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شما می شوند را کاهش دهید.

10. ورزش کنید

روز خود را با ورزش کردن آغاز کنید. این را به خاطر داشته باشید که ورزش منظم مواد شیمیایی کلیدی برای حافظه، تمرکز و کنترل ذهن را آزاد می کند.

کنترل ذهن و افزایش تمرکز با راه حل‌های عجیب و باورنکردنی

خرید دستگاه کنترل ذهن

تاکنون دستگاهی برای کنترل ذهن آن هم برای خرید به بازار وارد نشده است. اما در دنیای امروزی هیچ چیز غیر ممکن نیست و این امکان وجود دارد که تا چند سال آینده تبلیغات آگهی خرید دستگاه کنترل ذهن را روی تلفن های همراه خود ببینیم.

کنترل ذهن از طریق امواج امکان پذیر است؟

ثابت شده است که مدیتیشن منظم، امواج آلفا را افزایش می دهد. این امواج مغزی آرامش بخشی برای شما خواهد بود که می تواند برای کاهش استرس هم مرد استفاده قرار بگیرد اما باید به این موضوع توجه کرد که هرچه شما آرام تر و استرس کمتری داشته باشید کنترل ذهن و تمرکز بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کنترل ذهن از راه دور واقعی است؟

مغز انسان پیچیده و الهام‌بخش است، بنابراین محققان سالیان سال در تلاش بوده‌اند که بفهمند چگونه آن را کنترل کنند. در این میان کنترل ذهن انسان از راه دور غیر قابل ممکن نیست.

کنترل ذهن از افکار منفی

با رعایت مواردی که در بالا گفته شد شما می توانید ذهن خود را کنترل و قدرت تمرکز خود را افزایش دهید. به این ترتیب زمانی که تمرکز شما افزایش پیدا کند و این قدرت را برای کنترل ذهن خود داشته باشید به راحتی می توانید از شر افکار منفی خلاص شوید.

کنترل ذهن با هیپنوتیزم

کنترل ذهن با هیپنوتیزم شعبده بازی نیست. کنترل ذهن با هیپنوتیزم یک روش درمانی موثر است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. این یک روش برای کنترل ذهن افراد است.

بیشر بخوانید: صفر تا صد درمان با هیپنوتیزم/ از درمان فوبیا تا درمان اعتیاد

کنترل ذهن افراد

همانطور که در بالا گفته شد با قدرت هیپنوتیزم می توان ذهن افراد را کنترل کرد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید