08:31 , 1401/4/31
کد خبر: 000014579
بازدید: 1449
چند نکته جالب درباره ویتامین D

برای تنظیم مواد معدنی کلسیم و فسفر موجود در بدن مورد نیاز است همچنین نقش مهمی در حفظ ساختار استخوانی مناسب دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب یک راه آسان و قابل اعتماد است برای بیشتر مردم که ویتامین D  را بدست آورند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برای تنظیم مواد معدنی کلسیم و فسفر موجود در بدن مورد نیاز است همچنین نقش مهمی در حفظ ساختار استخوانی مناسب دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب یک راه آسان و قابل اعتماد است برای بیشتر مردم که ویتامین D  را بدست آورند.

چگونه ویتامین D  جذب کنیم؟

آفتاب سوختگی باعث می شود پوست ویتامین D  کافی تولید کند. 

زمان قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب با توجه به سن، نوع پوست، فصل، زمان روز و غیره متفاوت است. فقط 6 روز قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون کرم ضد آفتاب می تواند 49 روز عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید را جبران کند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره ویتامینD

 چربی بدن مانند نوعی باطری برای ذخیره ویتامین D عمل می کند. در طول دوره های تابش نور خورشید، ویتامین D در چربی ذخیره می شود و پس از از بین رفتن نور خورشید آزاد می شود. کمبود ویتامین D شایع تر از آن چیزی است که انتظار دارید.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

 افرادی که به اندازه کافی آفتاب نمی گیرند، به ویژه افرادی که در کانادا و نیمه شمالی ایالات متحده زندگی می کنند، بویژه در معرض خطر هستند. 

بیشتر بخوانید:تاثیر کمبود ویتامین D بر قدرت باروری زنان

با این حال حتی افرادی که در آب و هوای آفتابی زندگی می کنند ممکن است در معرض خطر باشند. احتمالا به این دلیل که افراد بیشتری در داخل خانه می مانند، در بیرون از خانه یا از کرم ضد آفتاب برای کاهش خطر سرطان پوست استفاده می کنند. افراد سالمند نیز در معرض خطر کمبود ویتامین D   هستند. آنها کمتر وقت خود را زیر نور خورشید می گذرانند. گیرنده کمتری در پوست خود دارند که نور خورشید را به ویتامین D تبدیل می کنند. ممکن است ویتامین D را در رژیم غذایی خود دریافت کنند، ممکن است در جذب  ویتامین D مشکل داشته باشند حتی اگر آن را در رژیم غذایی خود دریافت کنند و ممکن است در تبدیل ویتامین D رژیم غذایی به فرم مفید به دلیل پیری کلیه ها مشکل بیشتری داشته باشند. در واقع برخی از دانشمندان پیشنهاد می کنند که خطر کمبودویتامین D در افراد بالای 65 سال بسیار زیاد است حدود 40 درصد از افراد مسن که در آب و هوای آفتابی مانند فلوریدا جنوبی زندگی می کنند ممکن است مقادیر مطلوب ویتامین D را در سیستم خود نداشته باشند.

11 ماده غذایی که منبع ویتامین D مورد نیاز بدن هستند

میزان مصرف ویتامین D 

 برای افرادی که کمبود ویتامین Dدارند آی یو 50000 (آی یو : واحد بین المللی است) واحد در هفته به مدت یک ماه و نیم تا 4 ماه استفاده شده است. با این حال برخی بیماران برای حفظ سطح بهینه ویتامین D در خون به دوز های بالاتر برای دوره های زمانی طولانی تری نیاز دارند.

برای افرادی که می خواهند  از پوکی استخوان یا شکستگی ها پیشگیری بکنند باید 400ـ1000 واحد بین المللی ویتامین D در روز  به شکلی به نام کوله کلسیفرول در افراد مسن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:فواید ، دوز ، منابع غذایی و کمبود ویتامین B6

معمولا همراه با 500ـ2000 واحد بین المللی را در روز توصیه می کنند. برای پیشگیری از پوکی استخوان همراه با داروهایی به نام کورتیکواستروئید ها، دوز های بسیار بالاتر از 50000ـ1750 واحد بین المللی تا 12 ماه استفاده شده است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید