10:18 , 1401/10/9
کد خبر: 000017925
بازدید: 1791
پردرآمدترین شغل های ایران و دنیا برای بانوان و آقایان

انسان هیچ وقت نمی تواند بیکار بماند. خانم یا آقا هم ندارد هر دو دوست دارند یک کسب و کاری برای درآمد زایی داشته باشند. با این حال پر درآمد ترین شغل های ایران و دنیا برای بانوان و آقایان کدامند؟

 شاید در گذشته در کشور ما و حتی دیگر کشورها، زیاد مرسوم نبود که خانم ها وارد بازار کار شوند و درآمد کسب کنند. اما در این 30...40 سال اخیر، بانوان در کنار مردها مشغول به کار شدند و کم کم در خیلی از مشاغلی که قبلا آقایان در آن حضور داشتند، پا به پای مردان پیش آمدند.

شاید باور نکنید اما در حال حاضر در ایران و دنیا، خانم هایی هستند که درآمدشان از 10 مرد هم بیشتر است و در ماه درآمدهای چند ده میلیون تومانی دارند. حتی یکی از موفق ترین خانم ها در دنیای تجارت الکترونیک، صاحب امتیاز صدف بیوتی است که روز به روز بیشتر می درخشد. از این نوع خانم های ایرانی چه در داخل و چه در خارج از کشور، کم نیستند و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود.

امروز در این مقاله، پردرآمدترین شغل های ایران و دنیا برای بانوان و آقایان را مورد بررسی قرار می دهیم تا با ابعاد مختلف این موضوع، بیشتر آشنا شوید. آقایان هم در این چند سال اخیر، توانسته اند درآمدهای میلیاردی زیادی ایجاد کنند که گفتگو در مورد آن ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

ما در این مقاله چند پرسش اساسی و کلیدی مطرح کرده ایم و به آنها پاسخ داده ایم تا سوالاتی که در ذهن شما در این مورد شکل گرفته است، پاسخ داده شود. سوالات شامل موارد زیر است:

1.  چه مشاغلی برای خانم ها و آقایان در ایران و دنیا، درآمدزاست و این مشاغل، چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

2.     شغل های با کلاس برای خانم ها در ایران و دنیا، چه مشاغلی هستند؟

3.     بهترین شغل های 10 سال آینده ایران چه هستند؟

4.     شغل های راحت برای دختران جوان در ایران کدامند و آیا درآمد بالا ایجاد می کنند؟

5.     چرا تجارت الکترونیک، یکی از بهترین شغل برای خانم ها و آقایان است؟

6.     شغل های ساده اما پر درآمد برای خانم ها و آقایان، کدامند؟

پر درآمدترین شغل های ایران و جهان برای خانم ها و آقایان

یکی از اساسی ترین معیارهای انتخاب شغل، درآمد آن است. شغلی که بتواند درآمد بالایی ایجاد کند، حتما جزء انتخاب های یک فرد می باشد. البته معیارهای دیگری هم وجود دارد که در اولویت های بعدی جای می گیرد.

خانم یا آقا بودن یک شخص برای انتخاب شغل، زیاد تفاوتی نمی کند. البته برخی از مشاغل سخت در دنیا وجود دارد که حتما باید توسط آقایان انجام شود و یا برخی از مشاغل وجود دارند که بهتر است خانم ها آن را بر عهده بگیرند. روی صحبت ما با این مشاغل نیست. این مشاغل استثناء هستند و تعداد آن ها چه در ایران و چه در سایر کشورها، خیلی کم است. اما به هر حال، اکثر مشاغل دنیا جوری هستند که هم آقایان می توانند از عهده ی آن بر بیایند و هم خانم ها.

مشاغل مختلفی در دنیا وجود دارد که برای خانم ها و آقایان، پولساز است. اگر نگاهی به گذشته بیندازید، می بینید برخی از شغل ها توانسته اند صاحبان خود را میلیونر کنند. مثلا شغل هایی که با فنون مهندسی سر و کار دارند و یا مشاغل هنری مانند آرایشگری، بازیگری و مشاغلی از این قبیل.

بیشتر بخوانید: اصولی درباره انتخاب شغل

پزشکان و دندانپزشکان نیز دارای مشاغلی هستند که روز به روز درآمد آن ها در حال زیاد شدن است. روانشناسان حرفه ای و کاربلد که اکثر از طیف کارشناسان ارشد و دکترا هستند، اگر در کار خود خبره باشند، مطمئنا درآمدهای بالایی را تجربه می کنند. مشاغل خدماتی مانند کارشناسان و نمایندگان بیمه و همچنین وکلا نیز، درآمدهای بالایی در سال را تجربه می کنند.

پر درآمدترین شغل های ایران و جهان برای خانم ها و آقایان در چند دسته بیشتر جای ندارند که شامل موارد زیر است:

·        مشاغل حوزه ی کامپیوتر و برنامه نویسی مانند سخت افزار و نرم افزار

·        مشاغل تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ

·        مشاغل حوزه سلامت

·        مشاغل امور مالی

·        مشاغل مهندسی

·        مشاغل حقوق و قضا

شغل های با کلاس برای خانم ها

بسیاری از خانم ها به دنبال شغلی هستند که علاوه بر تامین مخارج روزمره زندگی، بتواند درآمد و پس اندازی را هم برای آن ها در پی داشته باشد. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند با درآمد آن، در حوزه سرمایه گذاری قدم بگذارند و شروع به سرمایه گذاری کنند. اما عده ای هم دوست دارند علاوه بر تمام مزیت ها و ویژگی های مطرح شده، یک شغل با کلاس داشته باشند.

شغل با کلاس در نظر خانم ها و آقایان کاملا متفاوت از یک دیگر است. شاید یک آقا، داشتن یک مغازه ی مکانیکی در بهترین نقطه ی پر رفت و آمد یک ناحیه صنعتی را، با کلاسی بداند و یک خانم، داشتن یک کلینیک زیبایی در بالا شهر را کلاس بداند. تلقی خانم ها و آقایان از با کلاس بودن شغل، کاملا متفاوت است.

خانم ها مشاغلی را با کلاس می دانند که با خدمات سرو کار داشته باد. مثلا داشتن یک کلینیک زیبایی یا آرایشگاه را به داشتن یک فروشگاه لباس فروشی، ترجیح می دهند.

از نظر خانم ها، مشاغلی با کلاس جلوه می کنند که برایشان جذاب باشد. در یک نظر سنجی از بانوان، مشخص شد که آن ها، مشاغل حوزه ی سلامت و حقوق و قضا و همچنین مشاغل حوزه ی امور مالی و بیمه گری را به عنوان مشاغل باکلاس و جذاب، می دانند. برخی از این مشاغل شامل موارد زیر است:

·        پزشک عمومی

·        دندانپزشکی

·        پرستاری

·        دکتر روانشناس

·        داروساز

·        کارشناس بیمه

·        وکالت و حقوق قضایی

·        متخصص دیجیتال مارکتینگ

·        متخصص روابط عمومی

·        آرایشی و زیبایی

·        وبلاگ نویسی

·        طراح لباس و مد و فشن

·        مترجم زبان

و غیره

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

ایران، کشوری با فرهنگ های مختلف بومی و مذهبی است که هر کاری نمی تواند در آن به عنوان یک شغل در نظر گرفته شود. البته این روزها به مدد پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی، بیشتر مشاغل دنیا بین کشورها مشترک است و همه ی مردم دنیا، می توانند در مورد مشاغل مختلف، اطلاعات کسب کنند. شاید تا 20 سال پیش، کسی در ایران نمی دانست وبلاگ نویسی چیست و به چه دردی می خورد اما امروزه، نویسندگی و تولید محتوا در اینترنت، به یک شغل تبدیل شده که می تواند درآمد زایی خوبی داشته باشد.

باید بپذیریم که ایران از نظر رشد و هم پا بودن با تکنولوژی، کمی درجا می زند و متاسفانه بعد از ظهور یک تکنولوژی، چند سالی طول می کشد تا پای آن به ایران باز شود و مردم آن را بپذیرند. نمونه های فراوانی از آن را می توان در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی مشاهده کرد.

در روزگاری که اینترنت ظهور کرد، چند سال بعد، فروش در دنیای اینترنت آغاز شد و بسیاری از کشورها، توانستند با این اقدام، به تولید ناخالص داخلی کشورشان کمک کنند. در آن موقع در ایران، فقط نام اینترنت در بین مردم شنیده می شد. چند سال بعد اینترنت وقتی به ایران آمد که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، در دنیا ظهور کرده بودند و چند سالی از فعالیت آنها می گذشت. در این شبکه های اجتماعی، مردم علاوه بر ارتباطات اجتماعی، به دنبال ساختن بستری برای ارائه ی خدمات و فروش محصول بوند. اما در ایران فقط به عنوان یک سرگرمی از آن استفاده می شد.

سرعت تبادل اطلاعات بقدری بالا رفته است که می توان گفت در آینده ای نه چندان دور و تا حدود 10 سال آینده، مشاغلی در ایران ظهور پیدا خواهند کرد که می توانند بسیار پولساز و درآمد زا باشند.

این مشاغل بیشتر مربوط به اینترنت، فضای مجازی و این قبیل مسائل خواهد بود. حوزه ی کاری در موارد زیر، می توانند در 10 سال آینده بسیار پولساز باشند:

1.     مشاغل مربوط به دنیای نو ظهور متاورس و حوزه ی بلاک چین

2.     مشاغل مدیریتی در حوزه ی شهر های دیجیتالی

3.     مشاغل حوزه ی آی تی

4.     مشاغل مربوط به تولید و به کارگیری هوش مصنوعی و ربات ها

5.     مشاغل حوزه ی درمان و سلامت

6.     مشاغل مربوط به امور مالی و حقوقی

7.     تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی

8.     متخصصین صرافی های ارز دیجیتال

و مشاغلی از این دست که شاید برخی از ان ها زودتر از 10 سال آینده در ایران به رشد و شکوفایی برسند.

شغل های راحت برای دختران جوان

خانم های جوان، دوست دارند شغل هایی داشته باشند که سختی کار در آن ها به حداقل برسد و بتوانند در آن دوام بیاورند. این طیف از افراد دوست دارند وارد مشاغلی شوند که درآمد آن ربط چندانی به زمان نداشته باشد.

برخی از مشاغل زنانه مانند کار در شرکت های تولیدی، درآمدی تابع زمان دارد. یعنی در ازای 8 ساعت کار و 44 ساعت در هفته، ماهیانه مبلغ مشخصی به عنوان حقوق اداره کار و یا حقوق توافقی در قرارداد، به شخص پرداخت می شود. اما خیلی از خانم های جوان این شیوه ی کاری و حقوقی را دوست ندارند. آن ها ترجیح می دهند کاری راحت داشته باشند و در ازای آن، حقوقی بهتر هم دریافت کنند.

مشاغل مختلفی وجود دارد که انجام آن برای خانم های جوان، راحت است. البته درآمد خوبی هم دارند و می توان روی درآمد آن ها حساب کرد. مثلا وکالت یکی از همین مشاغل است. اگر به امور وکالت و حقوقی تسلط داشته باشند، کار چندان سنگین و سختی نیست و می توانند از پس آن بر بیایند.

شغل های دیگری مانند آرایشگری و اداره ی سالن های زیبایی هم برای دختران جوان، راحت است.

نمایندگان بیمه و همچنین عضویت در شرکت های نتورکی و بازاریابی شبکه ای و همچنین اداره ی پیج های شبکه های اجتماعی و فروش در این حوزه، می تواند برای خانم ها ساده باشد و انجام آن ها سخت نیست. برخی از این مشاغل علاوه بر ساده بودن، درآمدی بالا دارند و پولسازی در آن ها به ازای مدت زمان، نیست. مثلا در شغل نتورک و نمایندگی های بیمه ای، دختران جوان می توانند درآمدهای غیر فعال برای خود ایجاد کنند. البته لازم به ذکر است که این شغل ها برای آقایان هم جواب می دهد و ان ها هم می توانند در این مشاغل موفق باشند.

تجارت الکترونیک، بهترین شغل برای خانم ها و آقایان

بعد از ظهور اینترنت و  شبکه های اجتماعی، بستری مناسب برای ارائه ی خدمات و فروش محصولات شکل گرفت که نیازمند زیرساخت های بسیاری یود. این زیر ساخت ها، اعم از تولید و گسترش محتوا در فضای مجازی، آموزش فروش و ارائه ی خدمات به مشتریان در این بستر، فروش، پشتیبانی سایت، طراحی سایت و سئو سازی مطالب و تهیه ی محصول و خیلی از موارد دیگر بود که مجموعا به آن ها تجارت الکترونیک گفته می شد.

تمام این کارها در جوامع پیشرفته ی اروپایی، آمریکایی و برخی از کشورهای آسیایی در گذشته انجام شده و هم اکنون در حال گسترش و پیشرفت است. اما در کشور ما هنوز در ابتدای کار است و در حال رشد و شکل گیری است.

شاید بتوان فروشگاه های اینترنتی معروف و قدیمی را به عنوان پیشگام در تجارت الکترونیک دانست. آمازون در خارج از کشور و در این چند سال اخیر، دیجی کالا و بامیلو و اسنپ و غیره را هم به عنوان اولین ها در ایران، باید در نظر گرفت.

بدون شک دنیای تجارت الکترونیک می تواند بستر مناسب و پولسازی برای بانوان و آقایان باشد. با اینکه چند سالی است از فیلترینگ تلگرام می گذرد، هنوز هم عده ای هستند که درآمدهای میلیونی در ماه را از این شبکه دارند. در این اواخر هم شبکه ی اجتماعی اینستاگرام فیلتر شد که هنوز هم عده ی زیادی با فیلترشکن ها وارد این فضا می شوند و به کسب و کار خود مشغولند. البته میزان دنبال کنندگان واقعی در این شرایط، کمتر از قبل است ولی باز هم تجارت الکترونیک در این فضاها، قابلیت اجرا دارد.

 عده ای هم ترجیح می دهند کسب و کار خود را در بستر شبکه های اجتماعی داخلی برپا کنند. جالب است بدانید تا همین امروز که شما در حال خواندن این مطلب هستید، عده ی زیادی هستند که در فضای شبکه های اجتماعی داخلی، در حال کسب درآمدهای میلیونی در ماه هستند.

برخی هم با داشتن وب سایت، وارد این دنیای تجارت شده اند. به هر حال از هر طریقی می توان در این فضا، کسب درآمد کرد.

تجارت الکترونیک در ایران، جای کار بسیار زیادی دارد. هر فروشگاه و مغازه ای که می بینید، نیازمند طراحی یک سایت و یا ایجاد شبکه های اجتماعی است تا بتواند در آن محیط هم کسب درآمد کند. پس تا به اینجا می توان گفت افرادی که در حوزه ی آی تی و طراح سایت و یا پشتیبانی شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، بازار داغی برای کسب درآمد دارند. همچنین افرادی که در تولید محتوای متنی و تصویری تبحر دارند هم می توانند شغلی پردرآمد داشته باشند.

به غیر از فروشگاه های فیزیکی، افرادی هم هستند که دوست دارند به عنوان واسطه کار کنند و محصول و خدمات دیگران را در شبکه های اجتماعی یا وبسایت ها به فروش برسانند. این ها هم بسیار موفق هستند و درآمدهای میلیونی در ماه کسب خواهند کرد.

یک بستر درآمدزای دیگر در تجارت الکترونیک وجود دارد که می تواند بعنوان بک موتور پولسازی در نظر گرفته شود آن هم، آموزش است. اگر کسی، هنر یا فنی را بداند و در آن بتواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند، می تواند آن را به دیگران آموزش دهد و درآمد کسب کند. چه جایی بهتر از شبکه های اجتماعی و وبسایت ها؟

مطمئنا تجارت الکترونیک، از بهترین مشاغلی خواهد بود که در آینده می تواند ماندگار و پولساز باشد.

شغل های ساده اما پر درآمد برای خانم ها و آقایان

روز به روز نیاز انسان به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا کمتر می شود. ماشین آلات جای انسان ها را گرفته اند. روزگاری در معادن، کارگران ماه ها مشغول بودند تا بتوانند فقط چند متر از یک دهانه ی معدن را حفاری کنند. اما امروزه در کسری از ساعت، ماشین آلات سنگین در معادن، چندین متر حفاری می کنند.

این امر فقط معطوف به حوزه ی صنعت و مشاغل تولیدی نیست. در گذشته، برای جذب مشتری، باید راه های تبلیغاتی مانند تبلیغ در تلویزیون، چاپ تراکت و خیلی موارد پر هزینه، امتحان میشد تا به مشتری دست یافت. اما امروزه جذب مشتری در اینترنت و فضای مجازی، خیلی راحت تر شده است. پس می توان گفت مشاغل خدماتی و فروش، جزء مشاغل ساده و قابل انجام برای همگان است. می توان در این شغل ها مشغول شد و درآمدهای خوبی بدست آورد. شغل هایی که در بستر تجارت الکترونیک شکل می گیرند، بسیار ساده و قابل انجام هستند.

وکلام آخر

پردرآمدترین مشاغل در ایران و دنیا برای خانم ها و آقایان، ممکن است هر شغلی باشد. هر کس در هر شغلی می تواند بهترین باشد. اگر در یک شغل بخصوص، بهترین باشید، بدون شک، درآمد شما در آن شغل به بالاترین حد مکن خواهد رسید. در این بین،علاقه مندی به شغل، بسیار مهم است. اگر علاقه ای به انجام یک کار نداشته باشید، مطمئن باشید پیشرفت چندانی در آن نخواهید کرد و درآمد بالایی هم نخواهید داشت.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید