11:05 , 1401/10/30
کد خبر: 000018983
بازدید: 1293
واکنش آمریکا به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران چه بود؟

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، نمایندگان پارلمان اروپا در تداوم اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، به یک گزارش درباره حوادث اخیر که در آن درخواست نامتعارف افزودن نام سپاه پاسداران به آنچه "فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا" نامیده، مطرح شده، رای دادند که معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه واکنش نشان داد.

وی ضمن حمایت از این اقدام خصمانه گفت: ما از قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص سپاه مطلع هستیم و موضع ایالات متحده در خصوص سپاه مشخص بوده است.

بیشتر بخوانید: ناقضان حقوق بشر، مدعی حقوق بشر شدند

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: سپاه نهادی است که بیشترین تحریم ها را از سوی آمریکا دریافت کرده است، ما همچنین تعداد زیادی از رهبران سپاه را که در ارتکاب به تروریسم نقش دارند، تحریم کرده ایم.

ودانت پاتل گفت: در نهایت این به کشورها و اتحادیه اروپا بستگی دارد تا با توجه به منافع خود تصمیم گیری کنند. ما پیش از این، از تحریم مقامات سپاه فعال در زمینه پهپاد از سوی اروپا استقبال کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

تهدید جدید آمریکا علیه ایران/ وقتمان را برای توافق هدر نمی کنیم/ لازم باشد به گزینه نظامی متوسل می شویم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن در موارد مختلف با متحدان خود مشورت می کند، این مشورت در خصوص رویکرد متحد در مقابل فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده حکومت ایران انجام می شود. بسیاری از این مشورت ها خصوصی هستند و موضع آمریکا در قبال سپاه کاملا مشخص است.

ودانت پاتل بار دیگر مدعی شد: مدتی است به صراحت اعلام کرده ایم برجام در دستور کار قرار ندارد. ایرانی ها فرصت را از بین بردند.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید