10:53 , 1401/4/7
کد خبر: 000013293
بازدید: 1965
همه چیز درباره لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد یکی از مشکلات خانم ها و آقایان است که برای رفع آن هزینه های زیادی را پرداخت می کنند. استفاده از لیزر یکی از روش های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد بوده که به دلیل اثر گذاری دائمی این روز ها این روش طرفداران بسیاری دارد.

لیزر موهای زائد چیست؟ مضرات لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟ انواع لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد در کدام قسمت های بدن قابل انجام است؟ مدت و فواصل جلسات لیزر اپیلاسیون چقدر است؟ لیزر موهای زائد چند جلسه طول می کشد؟ عوامل موثر در موفقیت لیزر موهای زائد چیست؟ نکاتی که باید قبل و بعد از لیزر موهای زائد در نظر بگیرید، رنگ پوست در لیزر موهای زائد چه تاثیری دارد؟ آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟ آیا لیزر موهای زائد مضراتی دارد؟ آیا نتایج لیزر موهای زائد دائمی است؟ چه کسانی می توانند لیزر اپیلاسیون انجام دهند؟

بر خلاف سایر انواع اپیلاسیون، لیزر موهای زائد به دلیل دائمی و سالم بودن ترجیح داده می شود. اپیلاسیون لیزری که باعث حذف دائمی موهای زائد بدون در نظر گرفتن جنسیت انجام می شود، در مقایسه با روش های کلاسیک بدون درد است. زمانی که با دستگاه های مناسب و توسط متخصصان انجام شود بسیار موثر و بی ضرر است. ناحیه مورد نظر، نوع و رنگ پوست، ساختار مو توسط متخصصین بررسی می‌شود و نوع دستگاهی که باید استفاده شود انتخاب می‌شود و به فرد اطلاع داده می‌شود که چند جلسه باید این روش انجام ‌شود. هدف اصلی لیزر اپیلاسیون تخریب ریشه مو است نه مو. با اعمال پرتوهای لیزر به ریشه مو، عملکرد سلول های بنیادی که رشد مو را فراهم می کند، عمداً مختل می شود. این کار از ظاهر شدن مجدد موها روی سطح پوست جلوگیری می کند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر که یک پرتو نوری است که از تحریک پرتوها به دست می آید، در بسیاری از زمینه ها مانند پزشکی و زیبایی شناسی استفاده می شود. لیزر موهای زائد که برای از بین بردن رشد مو که یک مشکل زیبایی و روانی اجتماعی است استفاده می شود، روشی است که حدود 25 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. در لیزر موهای زائد که می توان آن را در تمام نقاط بدن اعمال کرد، حداقل 15 روز قبل از اولین استفاده، به موهای زائد خود دست نزنید. پس از انجام برنامه ریزی، منطقه کاربردی تمیز می شود. پس از بررسی پارامترهایی مانند نوع و تراکم مو، نوع پوست و رنگ توسط متخصصین، فرآیند با ساخت شات های سریالی از ناحیه مورد نظر با دستگاه مناسب آغاز می شود. تکمیل فرآیند بسته به نوع پوست و مو، رنگ و عرض ناحیه متفاوت است. این فرآیند باید در فواصل زمانی مشخص تکرار شود. هدف از لیزر موهای زائد تخریب فولیکول مو است. در این مرحله گرمای ناگهانی تولید شده توسط نور لیزر روی موهای تیره موثرتر است.

بیشتر بخوانید: توانایی عصاره گیاه "گزنه" در ترمیم زخم‌های پوستی

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

سطح پوست با پرتوهای پرتاب شده روی پوست توسط سر دستگاه لیزر اسکن می شود. اشعه هایی که به پوست فرد می رسد توسط ماده ای به نام ملانین نگه داشته می شود که به مو رنگ می دهد. بنابراین انرژی منتقل شده توسط لیزر به انرژی گرمایی روی سطح مو تبدیل می شود. حرارتی که از مو به ریشه مو منتقل می شود باعث می شود در مدت زمان بسیار کوتاهی ریشه مو از بین برود. با تغییر شکل سلول های بنیادی ریشه مو به این صورت، فرد برای همیشه از شر موهای ناحیه مربوطه خلاص می شود.

انواع لیزر موهای زائد چیست؟

چهار نوع مختلف لیزر موهای زائد در حال استفاده است. کارایی این دستگاه های لیزر موهای زائد که طول موج های متفاوتی دارند با توجه به پوست، نوع مو و رنگ فرد متفاوت است. طول موج دستگاه تعیین کننده توانایی آن در نفوذ به پوست است. با کوتاهتر شدن طول موج، احتباس آن توسط ریشه مو افزایش می یابد. دردی که در طول موج‌های بالاتر احساس می‌شود، زیاد است، اما این دردها می‌توانند با تفاوت‌ها و تنظیمات موجود بین دستگاه‌ها متفاوت باشند. 

همه چیز درباره لیزر موهای زائد
همه چیز درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در کدام قسمت های بدن قابل انجام است؟

لیزر موهای زائد را می توان با استفاده از دستگاه مناسب در تمام قسمت های بدن اعمال کرد. 

مدت و فواصل جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

از آنجایی که طول موهای ناحیه در هنگام لیزر موهای زائد متفاوت است، اثرگذاری لیزر نیز متفاوت است. به همین دلیل نمی توان تمام موهای ناحیه را در یک جلسه در یک جلسه از بین برد. ساختار بدن، تعادل هورمونی و تفاوت نوع پوست نیز بر زمان استفاده تأثیر می گذارد. مدت زمان جلسات نیز با توجه به عرض ناحیه تحت درمان متفاوت است. 

لیزر موهای زائد چند جلسه طول می کشد؟

لیزر اپیلاسیون که هم برای آقایان و هم برای خانم ها موثر است. اثربخشی لیزر اپیلاسیون با توجه به ساختار فیزیکی و هورمونی فرد، رنگ پوست و مو و سختی موهای ناحیه تحت درمان متفاوت است. نواحی مانند زیر بغل، ساق پا و نواحی بیکینی ممکن است 4 تا 8 جلسه طول بکشد، در حالی که نواحی مانند صورت، بازوها و پشت ممکن است 6 تا 12 جلسه طول بکشد. به عبارت دیگر، ماده ای به نام ملانین که به موهای بدن رنگ می دهد، جذب بهتر پرتوهای لیزر را تضمین می کند. بنابراین موهای تیره بدن بیشتر در معرض گرمای ناگهانی ناشی از لیزر قرار دارند. استفاده آسان از پرتو لیزر باعث می شود که این نوع فولیکول مو با سرعت بیشتری از بین برود. به همین دلیل است که از بین بردن موهای رنگ روشن بدن با لیزر نسبت به موهای تیره دشوارتر است.

بیشتر بخوانید: چرا پوستمان آکنه می‌زند؟

عوامل موثر در موفقیت لیزر موهای زائد چیست؟

انتخاب دستگاه برای یک کاربرد موفق لیزر بسیار مهم است. پس از انتخاب با توجه به نوع پوست و موی فرد، لیزر موهای زائد انجام می شود. از دیگر عوامل مؤثر در موفقیت در لیزر موهای زائد که استفاده از آن به افراد با دانش کافی در این زمینه توصیه می شود، رنگ پوست و مو است. موفقیت لیزر موهای زائد ارتباط مستقیمی با رنگ پوست فرد دارد. افزایش دوز در افراد با رنگ پوست روشن به راحتی قابل انجام است. رنگ مو و ضخامت مو باعث می شود که کارایی لیزر موهای زائد در افراد مختلف متفاوت باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای تیره دارند موثرتر است. توصیه می شود افرادی که موهای رنگ روشن دارند با لیزر دایود اپیلاسیون کنند. علاوه بر همه اینها، درمان بیماری های موجود در فرد قبل از برداشتن موهای زائد به دلایل هورمونی با لیزر اپیلاسیون بسیار مهم است.

نکاتی که باید قبل و بعد از لیزر موهای زائد در نظر بگیرید

مواردی که قبل از لیزر موهای زائد باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

  1. برنزه شدن با آفتاب یا سولاریوم اثر لیزر را کاهش می دهد.
  2. قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد، نباید از محصولاتی مانند کرم و روغن استفاده کرد.
  3. هیچ نوع اپیلاسیون دیگری نباید تا یک ماه قبل از لیزر موهای زائد انجام شود و موها باید بلند شوند.
  4. یک روز قبل از لیزر اپیلاسیون، موها باید با تیغ کوتاه شده و آماده استفاده شوند.

مواردی که پس از لیزر موهای زائد باید در نظر گرفته شود 

  1. تا زمانی که محل استفاده قرمز است، نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد.
  2. موهایی که در ناحیه کاربرد رشد می کنند نباید تداخل داشته باشند.
  3. باید اطمینان حاصل شود که ناحیه کاربرد عرق نمی کند.
  4. از وسایل مولد حرارت مانند آب گرم، شستشو با فیبر و سشوار نباید استفاده کرد.

جدای از همه اینها، رعایت توصیه های متخصص لیزر موهای زائد و استفاده از روش های درمانی کرم مانند با دقت و به موقع ضروری است.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟

از آنجایی که لیزر مورد استفاده در لیزر موهای زائد فقط فولیکول های مو را بدون آسیب به بافت زیر جلدی و غدد عرق هدف قرار می دهد، استفاده از آن بسیار ایمن است. با این حال ممکن است در حین استفاده مقداری درد احساس شود. علاوه بر سایر کاربردهای اپیلاسیون، قرمزی و التهاب خفیفی ممکن است پس از استفاده از لیزر اپیلاسیون ایجاد شود که می تواند بدون درد در نظر گرفته شود. کرم های حاوی استروئید که توسط متخصص شما استفاده می شود به سرعت این شکایات را برطرف می کند. علاوه بر این، اگرچه عوارض جانبی مانند پوسته نازک، هایپر و هیپوپیگمانتاسیون در وزیکول ها مشاهده می شود، اما همه اینها عوارض موقتی هستند.

همه چیز درباره لیزر موهای زائد
همه چیز درباره لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد مضراتی دارد؟

اپیلاسیون با لیزر فقط روی ریشه مو تاثیر می گذارد. هدف آن سوزاندن ریشه با تابش نور لیزر بر روی رنگدانه ملانین در ریشه مو است. مهم ترین ویژگی که لیزر را از سایر روش ها متمایز می کند این است که به بافت اطراف مو و ریشه آن آسیب نمی رساند. بنابراین، پس از عمل نیازی به هیچ محدودیتی ندارد. هیچ لکه یا اثری از خود به جای نمی گذارد. اگرچه گفته می شود لیزری که روی ناحیه تناسلی اعمال می شود خطرناک است، اما به دلیل اینکه لیزر زیر پوست نمی رود، هیچ آسیبی به آن ناحیه وارد نمی کند. هیچ ارتباط شناخته شده ای با سرطان پوست ندارد. 

بیشتر بخوانید: 7 روش ساده برای جوانسازی پوست

آیا نتایج لیزر موهای زائد دائمی است؟

زمانی که جلسات لیزر اپیلاسیون که نتایج سریع و موثری را به همراه دارد به پایان برسد، به طور کامل از شر موهای زائد خلاص خواهید شد. به لطف لیزر اپیلاسیون که با سوختن فولیکول های مو را از بین می برد، امکان رشد مجدد مو وجود ندارد. با این حال، مهم است که اثربخشی، مدت زمان و سلامت آن توسط متخصصان با دستگاه های مناسب انجام شود.

چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

اینکه چه زمانی می توان لیزر موهای زائد انجام داد بستگی به تاریخ اولین قاعدگی فرد دارد. به طور کلی توصیه می شود که فرد به مدت 2 سال دوره های منظمی را برای شروع لیزر اپیلاسیون داشته باشد. به عبارت دیگر سن شروع لیزر اپیلاسیون بین 16 تا 17 سال است. بنابراین موهای فرد تا حد امکان رشد می کند. اما در مواردی که نشانه های اجتماعی وجود دارد، می توان لیزر موهای زائد را از سنین پایین تر شروع کرد. از آنجایی که لیزر موهای زائد یک کاربرد شخصی است، سن شروع آن نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

همچنین می توانید با مراجعه به متخصص، موهای زائد خود را به طور کامل از بین ببرید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید