09:08 , 1403/3/22
کد خبر: 000050903
بازدید: 1145
نمایشگاه‌های بین المللی فرصتی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی

به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی

برگزاری نمایشگاههای بین المللی می تواند به تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی، گسترش همکاری های ملی و بین المللی و فراهم شدن تسهیلات رشد بخش های مختلف اقتصادی، معرفی کالاهای غیر نفتی در جهت رشد و توسعه صادرات این کالاها کمک شایان توجهی نماید.

آشنا ساختن تولیدکنندگان با استانداردها و معیارهای بین‌المللی تولید و صدور کالا و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات با رعایت قوانین و استانداردهای بین‌المللی و نیز آشنایی با آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای روز دنیا میتواند در پیشرفت علمی و صنعتی کشور نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا کند. همچنین شناساندن پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری کشور به جهانیان و نمایش قدرت تولیدی کشور از مولفه های مهم اقتدار ملی کشور است.

بعلاوه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی راهی برای خروج از انزوای سیاسی و مقابله با تحریم های اقتصادی تلقی می‌شود و حضور نمایندگان، تجار و مقامات رسمی کشورهای مختلف نقش مهمی در این امر ایفا می کند.

اما بی تردید ارزش حضور در یک نمایشگاه را نمی توان با ارزش قراردادهایی که منعقد می شود ارزیابی کرد ، بلکه یکی از مهمترین دستاوردهای هر نمایشگاه ارتباطات مؤثر و گسترده و پایداری است که در نمایشگاه ها شکل می گیرد و منجر به همکاری های گسترده و دراز مدت می شود و نیز تفاهم و گفتگوی بین ملل و فرهنگ ها که علاوه بر کمک به رشد صادرات به رونق اقتصاد کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد .

نمایشگاه های بین المللی به عنوان مکانی سازمان یافته به منظور افزایش تجارت برای استفاده بهتر از منابع ملی، پیشرفت فنی، کاهش بیکاری، گسترش بازار به آن سوی مرزها و افزایش درآمدهای ارزی با نمایش محصولات و پیشرفت های جدید، توسعه بازار، اخذ نمایندگی و سفارش و فروش کالا، تغییر باورها، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف، نقش کلیدی در رفاه اقتصادی دارد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید