09:29 , 1401/12/27
کد خبر: 000022045
بازدید: 1243
منصوریان: مافیای فوتبال نمی‌گذارند VAR به ایران بیاید

سرمربی فولاد خوزستان گفت: بخش اول صحبت من این است که یا مافیای فوتبال به این حد قوی است که نمی‌گذارند VAR به ایران بیاید و شاید چیزی می‌ماسد که مدام VAR را به تعویق می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر فولاد مقابل گل‌گهر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، اظهار کرد: پیشاپیش عید نوروز را تبریک می‌گویم‌. پیش از شروع نشست خبری باید بگویم پس از ورزشگاه آزادی، فولاد آره‌نا و ورزشگاه نقش جهان اصفهان، استادیوم گل‌گهر سیرجان را ورزشگاهی می‌بینم که می‌توان در آن فوتبال زیبایی بازی کرد و به مسئولان استادیوم و هیئت فوتبال خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: صحبت هایم را به دو بخش تبدیل می‌کنم‌. روی صحبت من به هیچ عنوان اصلاً گل‌گهر نیست زیرا رقیب ما بود و دو تیم فوتبال پایاپای بازی می‌کردند. تفاوت این بازی پایاپای به حریف جز ضربه‌ای که کاشته زدند و پشت تیر خوابید، موقعیت ندادیم. در آن لحظات بازی پایاپای بود و سخت می‌شد گفت کدام تیم برنده می‌شود.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: بخش اول صحبت من این است که یا مافیای فوتبال به این حد قوی است که نمی‌گذارند VAR به ایران بیاید و شاید چیزی می‌ماسد که مدام VAR را به تعویق می‌اندازند. در آب زلال همه چیز معلوم است. آب زلال ما در فوتبال که از نان شب واجب‌تر است، ورود ویدئو چک است. هفته قبل بازی کردیم اما زاهدی‌فر ۱۳ دقیقه وقت اضافی را نگرفت‌. برای ۵_۴ دقیقه تابلو را بلند کردند در شرایطی که فقط ۸_۷ دقیقه به این دلیل که هواداران دو تیم همدیگر را می‌زدند، وقت‌کشی شد. من و ساپینتو هم ۵ تعویض کردیم.

منصوریان ادامه داد: به این هفته آمدیم و من به همه فوتبال ایران گفتم بازی سنگین است و به هرکسی رسیدم زنگ زدم. به رئیس کمیته داوران و مسئولان فدراسیون فوتبال زنگ زدم و گفتم برای این بازی سنگین داوری را بگذارید که ما بگوییم این داور هر اشتباهی می‌کند، سهوی است و عمدی نیست. الان فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی می‌خواهند کارشناس بگذارند. اصلا برای من مهم نیست‌ زیرا در تمام این‌ سال‌ها که کارشناس گذاشتند چه چیزی برگشت و چه درست شد؟

سرمربی فولاد خوزستان عنوان کرد: بین خود کارشناسان اختلاف است. می‌خواهند در طول هفته بگویند فلان شخص گفت آره، آره. نه. نه؛ چه کاری به حال من و مردم خوزستان است. چه کاری با فوتبال ایران می‌کنید؟ مگر می شود هر هفته صدای سرمربیان دربیاید؟ این چه وضعی است؟

منصوریان د ر ادامه افزود: به امیر قلعه‌نویی بابت برد امروز و سرمربیگری تیم ملی تبریک می گویم. چه قدر تلاش کردند تا این مرد بزرگ نتواند سرمربی تیم ملی شود. به عناوین مختلف به حدی صبر کردند تا ببینند می‌توانند Xو Y را برای به ایران آوردن راضی کنند؟

وی افزود: خدا را شکر که انتخاب عقلانی داشتند اما این انتخاب می‌توانست پیش از جام جهانی اتفاق بیفتد. آن جا یک عده دوستان مبارزه کردند که چنین اتفاقی نیفتد. به مربی عزیزم تبریک می‌گویم. بسیار کار سختی دارد زیرا امسال روسیه هم به آسیا اضافه شد. روسیه هم به جام ملت‌ها اضافه شد. مانند آن سال که ازبکستان اضافه شد. از صمیم قلب برای قلعه‌نویی آرزوی موفقیت و با تمام وجود از او حمایت می‌کنم زیرا هم رنکینگ بهترین مربیان ایران را در لیگ دارد و هم حقش بود در تیم ملی باشد.

منصوریان خاطرنشان کرد: اگر امروز VAR بود، مشخص می‌شد توپ ابتدا به اریک باگناما خورد و سپس به بازیکن ما(آغاسی) برخورد کرد. اگر این اتفاق افتاده باشد اصلا از ابتدا خطا بود. اگر می‌فهمید نباید به بازیکن ما کارت می‌داد. خودتان قضاوت کنید. اصلا وحید حیدریه به اریک نخورد اریک سایه توپ را زد و اصلا هیچکس نزدیکش نبود. کسی به این بنده خدا برخورد نکرد اما به بازیکن ما کارت زرد دوم را می‌دهد.

سرمربی فولاد خوزستان عنوان کرد: سال‌های پیش گفتم برای من شبهه است، داور باید پول خوب بگیرد. اصلا گوش شنوا نداریم و فقط در فدراسیون دنبال حواشی هستیم. وقتی بودجه را برای شما می‌گذارند، ۲۰- ۳۰ میلیاردش را برای داوری بگذارید. کیفیت پول داوری را هر بازی ۵ میلیون تومان بگذارید تا داور آخر فصل سالی ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. نمی‌شود فوتبالیست ۱۷ میلیارد سالانه بگیرد اما داور ۲۰ میلیون تومان. برای من این شبهه به وجود می‌آید و دچار دوگانگی شدم. داور وقتی می‌آید بلیت نداریم و پول بلیت را خودمان می‌دهیم، بین خودشان هندزفری جابه جا می‌کنند نمی‌دانم آقای تاج و نبی در فدراسیون فوتبال چه کار می‌کنند. سایر عزیزان چه می‌کنند؟ شش ماه است درگیر انتخاب سرمربی هستیم. رکورد زده‌ایم و در یک سال، سه رئیس فدراسیون عوض شده است. چه کسی وقت دارد به VAR برسد؟ تا وقتی این ویدئوچک نیاید، امکان  ندارد این فوتبال برای من و امثال من دچار شبهه نشود. هر هفته یک مربی باید اعصاب، روح و روانش به هم بریزد.

وی افزود: گل‌گهر تیم یک شهر و برای سیرجان است اما تیم ما برای یک شهر نیست. فولاد خوزستان هستیم و یک استان پشت تیم هستند. کار را جمع کردند و تمام. به سیدعلی گفتم داوری باشرف این بود؟ گفت من قانون را گرفتم. اگر اشتباه در انتخاب کردی به امام حسین قسمت می‌دهم تو که می‌خواهی آخر سال داوری را کنار بگذاری. همین امشب داوری را کنار بگذار. قبول کن و داوری را کنار بگذار. من جرات دارم و اگر اشتباه کنم، از پسر شش ساله هم معذرت می‌خواهم. امروز اشتباه کردی و بازیکن گل‌گهر را اخراج نکردی‌. بازیکن ما را اخراج کردی. در صحنه آقاسی کار دفاع ما اشتباه بود و باید اخراج می‌شد. تیم ما را ۹ نفره کردی و به هرکسی رسیدی، انگار با کارت بازی می‌کردی و تند تند کارت نشان دادی. من برای آرام کردن بچه ها به زمین رفتم اما یک کارت هم به من نداد. خودم نفهمیدم دلیل کارت زرد من چه بود.

منصوریان گفت: اگر بخواهم صحبت کنم باید ۲ ساعت حرف بزنم. من آدمی هستم که نه روی میز دارم و نه زیرمیز. کار معلمی می‌کنم. آنچه حق باشگاه باشد، می‌گیرم. هیچ خورده و برده‌ای ندارم. سرمربی گل گهر مرا خوب می‌شناسد. از هیچ چیز جز خداوند متعال هم نمی‌ترسم اما آقایان بروید و خودتان را درست کنید. برخی مواقع فکر می‌کنم ای کاش این ۶_۵ سال اخیر وقت می‌گذاشتم و رئیس فدراسیون می‌شدم. به راحتی هم می شدم. حداقل مقداری صلابت می‌آوردم. شما بدانید یک سال محروم می‌کردم. ورود یک عده را هم به فدراسیون فوتبال ممنوع می‌کردم. بروید ببینید در طبقات فدراسیون و سازمان لیگ چه خبر است. در کل به گل‌گهر تبریک می‌گویم.

وی در بخش انتهایی سخنان خود گفت: عید را تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای همه ایرانی‌ها در کل جهان آرزوی سلامتی. آرامش، آسایش و از همه مهم‌تر آبروی تک تک افراد نزد خداوند متعال را دارم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید