06:06 , 1401/3/22
کد خبر: 000009286
بازدید: 1400
مصرف چای سبز و فواید اعجاب انگیز هشتگانه آن!

چای سبز نوشیدنی نهایی است که از مجموعه ترکیبات سالم تهیه می شود. این چای مملو فواید سلامتی است از کاهش وزن گرفته تا خواص ضد سرطانی! این چای یکی از پرخاصیت ترین و سالم ترین نوشیدنی هایی است که می توان در جهان پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اکثر مردم خواص چای سبز را فقط در کاهش وزن می بینند درحالی که این نوشیدنی جادویی فواید بیشتری را در خود پنهان کرده است. در ادامه به هشت نمونه آن اشاره خواهیم کرد.

حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است

چای سبز به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کنند و فواید دیگری را ارائه می‌دهند چراکه این چای اشباع شده از آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند. 
در این چای یک ترکیب بسیار قوی به نام EGCG وجود دارد. محققان توانایی این ترکیب را برای کمک به تداوی بیماری‌های متفاوت مورد آزمایش قرار داده و دریافتند که این ماده یکی از اصلی ترین ترکیباتی است که سبب ایجاد خواص دارویی در چای سبز می‌شود. همچنین این چای حاوی مقدار کمی از مواد معدنی بوده کی می تواند برای سلامت انسان مفید واقع شود.

فواید چای سبز برای مغز

این چای نه تنها شما را هوشیار نگه‌میدارد بلکه به تقویت مغز و عملکرد آن نیز کمک می کند. این چای حاوی کافئین بوده اما مقدار آن درحد قهوه نیست.
تحقیقات محققان نشان داده که کافئین می‌تواند عملکرد متفاوت مغز مانند هوشیاری، حافظه و تغییرات خلق و خو را بهبود ببخشد.بنابر این میتوان یکی از فواید چای سبز برای مغز  است.

چای سبز همچنین حاوی نوعی اسید آمینه بوده که می‌تواند از سد خونی مغزی عبور کند. بنابر مطالعات انجام شده نوعی اسید آمینه موجود در چای سبز و کافئین می تواند ترکیب بسیار قدرتمندی را تشکیل دهد که برای بهبود عملکرد مغز تاثیر شگرفی را داشته باشد.

بهبود عملکرد مغز با چای سبز

فواید چای سبز برای لاغری/ چربی سوزی کنید!

یکی از  فواید چای سبز برای لاغری است. اکثر مکمل های چربی سوزی در دنیا حاوی چای سبز هستند. به این علت که بنابر گزارش محققان این حوزه چای سبز باعث افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی می شود.

در یک مطالعه انجام شده، مصرف چای سبز در 10 مرد سالم نتیجه افزایش 4 درصدی تعداد کالری سوزانده شده را به همراه داشت. 

باید این را در نظر داشت که در برخی پژوهش های انجام شده روی چای سبزهیچ افزایشی در سرعت متابولیسم نشان داده نشده است. به همین جهت این اثرات ممکن است نسبت به هر فرد تاثیر متفاوتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : هشدار برای افرادی که به دنبال جراحی لاغری هستند

 

فواید چای سبز برای مقابله با پیری مغز

چای سبز در بلند مدت با افزایش سن از مغز شما محافظت کرده و در کوتاه مدت نیز عملکرد مغز را بهبود می بخشد. یکی از شایع ترین علت زوال افراد در افراد مسن ابتلا به بیماری آلزایمر است. یکی دیگر از بیماری های تخریب کننده عصبی بیماری پارکینسون است. برخی مطالعات نشان می دهد که  ترکیباتی در چای سبز وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: ۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

 

 چای سبز و خداحافظی با بوی بد دهان!

بنابر گفته محققان کاتچین رشد باکتری ها را از بین می برد و می تواند خطر عفونت را کاهش دهد به همین علت چای سبز خواص زیادی برای سلامت دهان و دندان دارد چراکه چای سبز مملو از کاتچین است. زمانی که کاتچین ها از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند بوی بد دهان طبیعتا کاهش پیدا خواهد کرد.

12 خاصیت شگفت‌آور چای سبز که آن را از نوشیدنی‌های دیگر متمایز می‌کند •  دیجی‌کالا مگ

 راهی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 

در دهه های اخیر و بنا بر آمار منتشر شده دیابت نوع 2 درحال افزایش است. این نوع دیابت به دلیل بالا رفتن سطح قند خون که ممکن است به دلیل عدم تولید انسولین یا نقاومت به آن ایجاد شود.

مطالعات انجام شده نشان می دهد، این احتمال وجود دارد که چای سبز بتواند باعث بهبود حساسیت به انسولین شده و موجب کاهش سطح قند خون شود.  

پژوهشی که روی افراد ژاپنی انجام شده بود نشان داد که افرادی که چای سبز بیشتری استفاده می کنند حدودا 40 درصد کمتر از باقی افراد در معض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. می توان گفت که یکی از فواید استفاده از چای سبز پیشگیری از دیابت نوع 2 است.

 راهی برای پیشگیری از دیابت نوع 2

راهی برای افزایش طول عمر

همانطور که پیشتر گفته شد استفاده از چای سبز و ترکیبات موجود در آن موجب محافظت افراد مقابل خطر بیماری سرطان می شود. بنابر این طبیعی است که با مصرف چای سبز به داشتن طول عمر بیشتر کمک کنید.

در یک مطالعه ژاپنی حدود 40 هزار بزرگسال ژاپنی حدود 11 سال مورد پژوهش قرار گرفتند. یافته محققان نشان داد که آن دسته از افرادی که حدودا 5 فنجان  یا بیشتر در طول شبانه روز چای سبز مصرف میکردند به طور جدی کمتر از باقی افراد در معرض مرگ با علت بیماری های مختلف آن هم در دوره مطالعه قرار داشتند.

فواید چای سبز برای قلب

یکی از  علت های اصلی مرگ و میر در جهان بیماری های قلبی و سکته مغزی است. بنابر مطالعات انجام شده استفاده از چای سبز می تواند باعث کاهش  تعدادی از خطرات اصلی بیماری های قلبی و عروقی شود. مانند کلسترول بد و کلسترول تام

با توجه به فواید چای سبز برای قلب و کاهش خطرات بیماری های قلبی و عروقی تعجب آور نیست که آن دسته از افرادی که نوشیدن چای سبز را در روتین روزانه خود قرار داده اند حدودا 31 درصد کمتر از باقی افراد در معرض بیماری های قلبی و عروقی  هستند.

فواید چای سبز برای قلب

چای سبز در برابر بیماری های مزمن از شما محافظت می کند

اگر بخواهیم به یکی دیگر از فواید چای سبز اشاره کنیم آن محافظت از بدن شما در برابر بیماری های مزمن است. بنابر مطالعات علمی انجام شده چای سبز مقاومت به انسولین را کاهش می دهد همچنین باعث متعادل سازی سطح قند خون نیز می شود. این ویژگی سبب شد تا چای سبز به تنظیم سطح گلوکز خون در بیماران دیابتی کمک می کند و به پیشگیری از بیماری در افراد سالم کمک می کند. چای سبز یک ماده غذایی بسیار ارزشمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است که بیشترین مرگ و میر را در جهان به همراه دارد. چای سبز در صورت مصرف منظم؛ با کاهش کلسترول تام، کلسترول LDL و سطح تری گلیسیرید در خون، محافظت مهمی در برابر بیماری های قلبی عروقی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

راز لاغرشدن و لاغر ماندن بدون گرسنگی

آیا دیابت باعث چاقی می شود؟

نظر شما






نظرات

نسترن شاکر

چای سبز یخ زده برای پوست مفیده؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز یبوست میاره؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز همان چای سیاه است؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز کم خونی میاره

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز رو قبل غذا یا بعد غذا بخوریم؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز برای بارداری ضرر دارد؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز صورت را لاغر میکند؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

چای سبز را چگونه دم کنیم؟

2 سال قبل

نسترن شاکر

با حالت تهوع بعد از خوردن چای سبز چکار کنیم؟

2 سال قبل

اخبار پر بازدید