15:57 , 1402/3/5
کد خبر: 000025399
بازدید: 1265

امام جمعه مشهد:

لایحه جدید مجلس، لایحه حجاب است یا صیانت از بی‌حجابی

علم الهدی گفت: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است،

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، حجت الاسلام سید احمد علم ‎الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته به انتقاد از لایحه حجاب پرداخت.

بخش هایی از اظهارات علم الهدی را در ادامه می خوانید:

عزیزانی که در دولت هستند، توجه کنند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می کنند. این مردم رعیت امام رضا(ع) هستند و این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. آن‎هایی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ دین فعالیت دارند به همراه آن‎هایی که در مجلس قانون‎گذاری می‎کنند و نظارت را برپا می‎دارند، طوری کار نکنند که وجود اقدس علی ابن موسی‎الرضا(ع) رنجیده‎خاطر شوند.

رهبری در دیدار با نمایندگان دو اشاره مهم داشتند؛ اولاً آن که رهبری معظم انقلاب که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‎دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‎تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند شما نمایندگان سرافراز وارد مجلس شده‎اید، باید سرافراز هم از آن خارج شوید پس عزیزان من این‎طور نباشد که آیندگان بگویند اینها قصور کردند. رهبر معظم انقلاب خودشان فرموده بودند که کاشفان حجاب نمی‎دانند پشت این ماجرا چیست و اگر بدانند که پشت آن، چه افراد، جریان‎ها و دستگاه‎هایی قرار گرفته اند، حجاب از سر بر نمی دارند زیرا بسیاری از آن‎ها اهل نماز و تضرع هستند.

عزیزان و برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می کنید. در مسئله حجاب اگر کشف حجاب نهادینه شود و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیرپا گذاشته می شود. این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. اینطور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی حجابی به تصویب برسد.

خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید