10:21 , 1401/8/2
کد خبر: 000016144
بازدید: 1330
قبل از رژیم گرفتن حتما این 4 نکته را بخوانید!

آیا می خواهید وزن کم کنید اما در مورد رژیم غذایی سوالی دارید؟ قبل از شروع رژیم حتما این مطلب را بخوانید. نکاتی مهمی در مورد رژیم غذایی پیدا خواهید کرد.

4 نکته بسیار مهم در مورد رژیم غذایی

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بهار و تابستان که می‌توانیم برای مدت طولانی‌تری از نور خورشید بهره ببریم و تحرک بیشتری داشته باشیم، دوره‌های ایده‌آلی برای کاهش وزن با رژیم هستند. در این دوره که متابولیسم افزایش پیدا می کند و ما تحرک بیشتری داریم، اگر رژیم غذایی به درستی تنظیم شود، کاهش وزن آسان می شود اما این بدان معنی نیست که شما نمی توانید در فصول سرد سال وزن کمکنید. بنابراین، آیا اطلاعات کافی در مورد رژیم غذایی دارید؟ قبل از شروع رژیم غذایی باید بدانید...

قبل از رژیم گرفتن حتما این 4 نکته را بخوانید!

1. پروتئین و چربی سوزی موفق

کیفیت بالای پروتئین به منظور کاهش وزن در طول رژیم بسیار مفید است. استفاده از غذاهایی مانند تخم مرغ، پنیر کم چرب، ماست کم چرب اغلب مفید است. علاوه بر این، دانه‌های روغنی مانند گردو، فندق و بادام در صورت مصرف منظم به چربی سوزی کمک می‌کنند. مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز هم چربی موجود را می سوزاند و هم از تبدیل شدن انرژی اضافی دریافتی به چربی جلوگیری می کند.

2. در هفته چند کیلو می توان کم کرد؟

در یک فرد سالم، کاهش هفتگی 500 گرم تا 1 کیلوگرم ایده آل در نظر گرفته می شود، اما ممکن است با توجه به وزن اضافی نیز متفاوت باشد. کاهش 2 تا 3 کیلوگرم در هفته در افراد دارای اضافه وزن طبیعی است.

3. آیا غذایی وجود دارد که شما را سیر نگه دارد؟

در مقایسه با سال های گذشته، آگاهی از تنقلات و تنقلات سالم با سبک تغذیه سالم افراد متفاوت شده است. در رژیم غذایی شما، میوه‌های خشک تازه و فرآوری نشده، گردو، فندق، بادام، بادام هندی، بلغور جو دوسر، قهوه با شیر بدون چربی، کینوآ، کراکر گندم سیاه، پنیر کم‌چرب که روی 1 تکه نان پخش می‌شود، می‌تواند میان‌وعده‌های سالمی ایجاد کند. مجدداً، غذاهایی مانند شیر و ماست با محتوای پروتئین بالا در رژیم غذایی شما و میان وعده هایی مانند بلغور جو دوسر غنی از فیبر و موسلی برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند.

4. اِدم هنگام رژیم گرفتن

در مواقعی که مشکل ادم دارید می توانید کیوی، آناناس یا انار را به عنوان میوه مصرف کنید. اگر می خواهید چیزی مایع مصرف کنید، می توانید گزنه، مریم گلی و چای سبز را با هم دم کنید و 1 چوب دارچین و 1 قاشق چایخوری زنجبیل به آن اضافه کنید. نوشیدن 1-2 فنجان در روز کافی است. اما در صورت داشتن هر گونه مشکل سلامتی، به خاطر کاهش وزن در رژیم غذایی، هرگز بدون مشورت پزشک از این نوع چای ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:

آیا می‌توان با رژیم سیب زمینی وزن کم کرد؟

صفر تا صد لاغری فوری با رژیم اصلی کانادایی

9  اشتباه رایج در رژیم غذایی

رژیم غذایی رایگان و آسان/ کاهش وزن در 6 روز

*توجه* اطلاعات موجود در این مطلب برای راهنمایی افراد به تشخیص و درمان و استفاده نیست. تمام مراحل تشخیص و درمان را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید