09:25 , 1401/7/17
کد خبر: 000015703
بازدید: 1449
فواید حنا برای مو چیست؟ آیا باعث رشد مو می‌شود؟

مهم ترین فایده حنا برای مو این است که یک منبع طبیعی التیام بخش برای ریزش مو است. حنا برای سلامت کلی مو بسیار مفید است. هنگامی که حنا را روی زخم می زنند، بهبود را تسهیل می کند.

همه چیز درباره فواید حنا برای مو

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، حنا یک ماده گیاهی است که به صورت محلی استفاده می شود. در کشور ما حنا به صورت طرح های خالکوبی به نام حنای هندی یا حنای سنتی که روی مو و دست می زنند، استفاده می شود. حنا علاوه بر غنای بصری، فواید زیادی برای بدن و سلامت انسان دارد.

حنا چیست؟

حنا پودری است که از خشک کردن برگ های درخت حنا که در عربستان می روید به دست می آید. پودر حنا که رنگ قرمزی به بافتی که رنگ می کند می دهد، در نوع تجاری دو نوع حنا قهوه ای و مایل به سبز وجود دارد. ویژگی حنای مایل به سبز این است که این نوع در واقع حنای خالص نیست، بلکه نوعی حنا رنگ شده با رنگ است. حنا که رنگ مایل به قرمز نزدیک به نارنجی دارد برای مو و پوست بسیار مفید است. این حنا قابل خوردن و مصرف نیست.

حنا برای مراقبت از مو، پوست و ناخن فواید زیادی دارد. حنا در درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. هنگامی که حنا را روی زخم می زنند، بهبود را تسهیل می کند.

فواید حنا برای مو چیست؟ آیا باعث رشد مو می‌شود؟

فواید حنا برای مو چیست؟

مهم ترین فایده حنا برای مو این است که یک منبع طبیعی التیام بخش برای ریزش مو است. حنا برای سلامت کلی مو بسیار مفید است. نحوه استفاده از حنا نکته مهمی در مراقبت از مو است. شکل توصیه شده استفاده منظم است. هنگامی که حنا را که به طور مرتب از آن استفاده می شود به مو می زنند، مشاهده می شود که شکستگی در موها کاهش می یابد. همچنین اثر پیشگیرانه دارد.

فواید اصلی حنا را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

1- ریشه مو را قوی تر از آنچه هست می کند.

2- موها را احیا می کند و به موها حجم می دهد.

3- به مو; ظاهری نرم، ابریشمی و براق ارائه می دهد.

4- نیازی به استفاده از نرم کننده ندارد.

5- تعادل چربی موهای چرب را تامین می کند.

6- مانند زره از موها در برابر عوامل خارجی محافظت می کند.

7- اثری دارد که از ریزش مو جلوگیری می کند.

8- مشکلات ناشی از اگزما و قارچ را برطرف می کند.

9- شوره سر ناشی از قارچ و اگزما را کاهش می دهد.

10- باعث رشد موهای جدید می شود.

11- در صورت استفاده منظم، پوست سر را تمیز می کند.

12- به دفع ضایعات محصولات شیمیایی از روی مو کمک می کند.

بیشتر بخوانید: 5 نکته اساسی و بسیار مهم برای تقویت مو

نکاتی که باید در مورد ویژگی تسکین درد حنا بدانید

حنا خاصیت تسکین درد دارد. هنگامی که حنا در ناحیه درد استفاده می شود، باعث تسکین درد می شود. حنا برای سوختگی مفید است. شناخته شده است که باعث بهبود سریع زخم های سوختگی می شود زیرا درد را کاهش می دهد. علاوه بر این، به دلیل ویژگی تسکین درد، حنا برای مشکلات سلامتی مانند دررفتگی، رگ به رگ شدن و شکستگی ترجیح داده می شود. گل حنا به رنگ های قرمز و صورتی برای سردرد مفید است.

بیشتر بخوانید: درمان سریع ریزش مو با چند روش ساده

فواید کمتر شناخته شده حنا

حنا یک دافع موثر حشرات است. برخی از منابع نیز بیان می کنند که اثری دارد که میل جنسی را افزایش می دهد. وقتی با موم زنبور عسل و روغن گل رز مخلوط شود، برای درمان کمردرد مفید است. هنگامی که حنا را به کف پا می زنند، می گویند برای آبله مرغان و بیماری های سینه مفید است. مشخص شده است که اسپاسم را کاهش می دهد. به طور گسترده ای برای سلامت طحال استفاده می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید