12:18 , 1401/11/5
کد خبر: 000019237
بازدید: 1421

هشدار بیل گیتس؛

ظهور کشنده ترین سویه کرونا به زودی!

بیل گیتس : «ما هنوز در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه‌گیر قرار داریم که می‌تواند سویه دیگری مسری‌تر و کشنده‌تر ایجاد کند.»

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، مالک مایکروسافت قاصد خبری شده که علیرغم میل باطنیش اعلام کرده یک نوع خطر بهداشتی دیگر در جهان در حال رخ دادن است که به مراتب از کووید 19 کشنده تر خواهد بود.

این میلیارددر مایکروسافت از همه رهبران سیاسی جهان درخواست کرده برای افزایش آمادگی در برابر خطرات بهداشتی بیشتر هزینه کنند.

بزرگ ترین فاجعه جهانی ویروس است نه جنگ!

بیل گیتس پیش تر در یک سخنرانی سال 2015 ادعا کرده بود که جهان برای مواجهه با همه گیری آینده آماده نیست و بزرگ ترین فاجعه جهانی ویروس است نه جنگ.

وی به فایننشال تایمز گفته: «ما هنوز در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه‌گیر قرار داریم که می‌تواند سویه دیگری مسری‌تر و کشنده‌تر ایجاد کند.»

«احتمالش زیاد نیست و من نمی‌خواهم قاصد غم و درد باشم، اما خطر اینکه بدترین حالت این همه‌گیری در راه باشد، بسیار بالاتر از پنج درصد است.»

زیر سویه BQ1 کرونا چیست؟ چه کسانی در خطر هستند؟

همچنین درخواست کرده که گروهی متشکل از کارشناسان با برآورد هزینه ای حدود یک میلیارد دلار به مدیریت سازمان بهداشت جهانی برای شناسایی همه گیری های آینده و پیشگیری از آن ها ایجاد شود.

وی در این خصوص توضیح داده: «هزینه موردنیاز در مقایسه با سود آن بسیار ناچیز است و این آزمونی خواهد بود تا ببینیم آیا نهادهای جهانی میتوانند مسئولیتهای جدید را به بهترین وجه عهدهدار شوند؛ حتی در دورانی که [روابط بین] ایالات متحده و چین خصمانه و [روابط بین] ایالات متحده و روسیه بهشدت خصمانه است؟»

در این راستا دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، از کشورها خواسته همچنان ابتلا به ویروس کرونا را زیر نظر داشته باشند و گفته جهان به دلیل کاهش نرخ آزمایشها، از فهم نحوه انتشار ویروس «عاجز» مانده است.

دکتر تدروس آدانوم گبریسوس در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد: «با کاهش آزمایش در بسیاری کشورها، سازمان بهداشت جهانی درباره سرایت و توالییابی ویروس اطلاعات کمتری دریافت میکند. این به بیاطلاعی روزافزون ما از الگوهای تکامل و سرایت ویروس منجر میشود.»

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید