15:18 , 1401/8/2
کد خبر: 000016155
بازدید: 1493
طرز تهیه لازانیا بدون فر سریع و فوری

لازانیا از آن دست غذاهایی است که هم در فر و هم بدون فر و در ماهیتابه قابل پخت است. روش تهیه لازانیا بدون فر در ادامه مطلب درج شده است.

طرز تهیه فوری لازانیا با تابه

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، لازانیا یک غذای ایتالیایی بوده که به دلیل طعم لذیذ و همه پسند آن در دنیا معروف شده است. این غذای دلچسب همه اعضای خانواده را از پیر تا جوان خوش حال می کندو نه تنها برای شام روزمره بلکه برای یک میز مجلل هم میتواند گزینه خوبی باشد.

مواد لازم برای طرز تهیه لازانیا تابه ای (بدون فر)

2 قاشق روغن زیتون

500 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز

4 حبه سیر

250 گرم سس گوجه فرنگی آماده

250 گرم آب

1 بسته کوچک ورقه لازانیا

4 عدد گوجه فرنگی پوست گرفته

1 قاشق چایخوری فلفل و نمک

1 قاشق غذاخوری ریحان

1 جعبه پنیر ریکوتا

2 بسته موزارلا (در صورت تمایل می توانید از پنیر دیگر رنده شده استفاده کنید)

بیشتر بخوانید: پاستا آلفردو چیست و چطور طبخ می شود؟

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک پاستا با قارچ

طرز تهیه لازانیا تابه ای

2 قاشق روغن را داخل تابه ریخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم. کمی که نرم شد سیر له شده را به آن اضافه می کنیم. بعد از کمی تفت دادن گوشت را اضافه می کنیم. کمی تفت می دهیم و آب را اضافه می کنیم تا کامل پخته شود. نمک و فلفل را هم در انتها اضافه میکنیم. 250 گرم سس گوجه فرنگی و پنیر ریکوتا و ریحان خور شده را اضافه کرده و به پخت مواد تا آب شدن پنیر ادامه دهید.

ورقه های لازانیا را با توجه به نوشته روی بسته بندی آب پز کنید. 

داخل تابه را با روغن زیتون چرب کنید کف تابه را با ورقه های لازانیا بپوشانید سپس روی آن را از مواد گوشتی لازانیا پرکنید. سپس پنیر موزارلا را روی آن بریزید و دوباره روی موارد را با ورقه های لازانیا بپوشانید همین کار را به ترتیب تا تمام شدن موا انجام دهید در نهایت روی مواد را با پنیر موزارلا پر کنید.

سپس یک شعله پخش کن روی اجاق قرار دهید و تابه را روی حرارت ملایم رو به کم گذاشته و به مدت 45 دقیقه فرصت دهید تا لازانیا آماده شود.

سپس می توانید لازانیا را با ریحان تزئین کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید