سلامت و تغذیه

محققان دریافتند که مصرف غذاهای غنی از منیزیم و لوتئین می‌تواند بهبود سلامت مغز را ترویج کند و باعث کندتر شدن روند پیری در مغز افراد بالای ۵۵ سال می‌شود.

«بِه» به عنوان یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها شناخته می‌شود که مصرف آن به تمام گروه‌های سنی پیشنهاد می‌شود.

در این اینفوگرافی با هشت نوع چای که برای سلامت ما مفید هستند، آشنا خواهیم شد.

در این اینفوگرافی با نحوه جلوگیری از پیری پوست با کنار گذاشتن چند غذا آشنا می شویم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره نحوه دریافت شیرخشک برای کودکان بدون شناسنامه مواردی را مطرح کرد.

در این اینفوگرافی شما را با انواع روش های چای درمانی آشنا خواهیم کرد.

با توجه به اینکه انجیر کال و نارس سرشار از آنتی اکسیدان است، از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در این مطلب با انجیر کال، فواید و طریقه مصرف آن آشنا خواهید شد.

در این اینفوگرافی با میوه ها و سبزیجاتی که با هم تفاهم ندارند آشنا می شویم.

سس سویا یک نوع سس چینی است که از دانه‌های سویا تهیه می‌شود. این سس به دلیل طعم خاص و خوشمزه‌ای که دارد، در آشپزی چینی و آسیایی بسیار محبوب است. این سس از دانه‌های سویا، آب، نمک و گاهی به همراه گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. علاوه بر این به عنوان یک ادویه و طعم‌دهنده در غذاهای مختلف قابل استفاده است.

در این مطلب شما ب فواید و خواص گلاب وحشی آشنا خواهید شد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با افزایش آلودگی هوا توصیه هایی را عنوان کرد.

نان هفت غله چیست؟ چه فوایدی دارد؟ نان هفت غله برای رژیم لاغری خوب است؟

کالری یک عدد خرما چقدر است؟ کالری خرما در انواع مختلف تازه، خشک و شیره چقدر است؟

کمبود ویتامین‌های مختلف می‌تواند باعث زودرنجی شود، اما ویتامین‌هایی که بیشترین تأثیر روی انرژی بدن دارند و می‌توانند در کاهش زودرنجی کمک کنند. د رادامه مطلب به آن پرداخته ایم.

تغذیه‌شناسان هشدار داده‌اند که باید در مصرف میوه‌ها به همراه ترکیبات غذایی خاص توجه کرد، زیرا این ترکیبات می‌توانند تأثیر معکوسی بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشند.

بهترین زمان برای مصرف سیب زمینی برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، در میان وعده‌ها یا قبل و بعد از ورزش است.

صبحانه اولین وعده‌ی غذایی روزانه است که معمولا پس از بیدار شدن خورده می‌شود. در ادامه مطلب به خصوصیات مواد مغذی مهم در صبحانه‌های متداول پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

پروفسور سمیعی، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان ایرانی در دنیا، توصیه‌های پزشکی خود را در ارتباط با حفظ سلامت بدن به صورت جملاتی که چه بخوریم تا سالم بمانیم و چه نخوریم، مطرح کرده است.

حداکثر چقدر در روز می توانیم قهوه اسپرسو بخوریم؟ اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید.

ویتامین C به‌عنوان یک ترکیب معمولاً برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، از جمله سرفه، گلودرد و آبریزش بینی معروف است.