11:37 , 1401/9/19
کد خبر: 000017049
بازدید: 1342
سفید کردن دندان ها با جوش شیرین و لیمو / انجام ندهید!

تلاش برای سفید کردن دندان ها در خانه با موادی مانند لیمو و جوش شیرین که در خانه تهیه می شود می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

سفید شدن دندانهای زرد در یک روز چگونه است؟ سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه چیست؟ سفيد كردن دندان در خانه خطرناک است؟ برای سفید شدن دندان فوری چخ کار کنیم؟ سفید شدن دندان لمینت یعنی چه؟ بهترین سفید کننده دندان در خانه چیست؟ مواد سفید کننده دندان در داروخانه به فروش می رسد؟ بهترین سفید کننده دندان در داروخانه چه نام دارد؟

سفید کردن دندان در خانه خطرناک است

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، سفید کردن دندان امروزه یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین کاربردهای دندانپزشکی زیبایی است. برای سفید کردن دندان های زرد شده یا رنگ اصلی دندان ها، روی دندان ها ژل سفید کننده ریخته می شود و بعد از آن فرایند سفید کردن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: 6 عادت ساده که دندان های شما را 100 درصد خراب می کند!

چرا دندان ها زرد می شوند؟

رنگ دندان ها اساسا به دو رنگ خارجی و داخلی تقسیم می شود. رنگ آمیزی خارجی؛ به دلیل تجمع پلاک و جرم، باکتری ها و قارچ ها، سیگار کشیدن، تنباکو، مصرف پیپ، چای، قهوه، بهداشت نامناسب دهان و دندان رخ می دهد. تغییر رنگ های داخلی در اثر عوامل مختلف سیستمیک، تغییر رنگ ساختار دندان، مصرف دارو، عفونت ریشه، ایجاد می شود.

روش های خانگی سفید کردن دندان/ دقت کنید!

تلاش برای سفید کردن دندان ها با موادی مانند لیمو و جوش شیرین که در خانه تهیه می شود، خطرناک است. غذاهای اسیدی مانند لیمو باعث فرسایش دندان‌‎ها می شود. از طرف دیگر کربنات به دلیل ساختار بسیار ابتدایی خود با بازکردن لوله های موجود در مینای دندان باعث آسیب به دندان ها می شود. محصولات سفید کننده دندان که در خانه استفاده می شوند نباید ترجیح داده شوند زیرا میزان سفید شدن ژل در تماس با دندان بسیار کم است و مشخص نیست که سطح دندان به اندازه کافی برای سفید شدن تمیز است یا خیر.

بیشتر بخوانید:چه چیزی برای دندان درد خوب است؟ (روش‌های خانگی و تضمینی)

سفید کردن دندان در دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟

در کلینیک های دندانپزشکی فرآیند سفید کردن با روش سفید کردن آفیس انجام می شود. قبل از سفید کردن، بیمار از تارتار تمیز می شود. پس از آن، لثه با یک مانع محافظ پوشانده می شود تا با ژل و پرتو مورد استفاده آسیب نبیند. ژل سفید کننده روی دندان ها اعمال می شود. با اعمال دو یا سه جلسه درمان با نور دادن به دندان در جلسات 15 دقیقه ای کامل می شود. با این روش ها رنگ اصلی دندان چند درجه باز می شود، زردی و تغییر رنگ دندان ها برطرف می شود.

در بلیچینگ خانگی که در محیط بالینی یا زیر نظر پزشک با کنترل های منظم انجام می شود، دندان ها آسیب نمی بینند.

بیشتر بخوانید: 9 روش موثر و قطعی برای سلامت دندان

بعد از سفید کردن دندان

قبل از سفید کردن، دندان ها ممکن است دارای ریزترک هایی باشند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. در چنین مواردی، بیماران ممکن است حساسیت بسیار کمی داشته باشند. این وضعیت اغلب در عرض 24 ساعت از بین می رود. حساسیت به مواد سفید کننده تقریباً به طور کامل از بین می رود.

پس از سفید شدن؛ مهم است که به مدت 48 ساعت فقط غذاهای سفید مانند برنج و ماست بخورید. علاوه بر این، بیماران باید از مواد غذایی مانند سیگار، چای و قهوه دوری کنند؛ چرا که به راحتی دندان ها را  رنگ می کنند.

دندان های سفید شده بین 1 تا 1.5 سال سفیدی خود را حفظ می کنند، اما عادات تغذیه ای بیماران و رعایت بهداشت دهان و دندان بر طول مدت سفیدی دندان ها تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: چگونه بهداشت دهان و دندان مانع مرگ می شود؟

بیشتر بخوانید: درمان دندان درد با زردچوبه

بیشتر بخوانید: درمان سه سوته دندان درد

بیشتر بخوانید:روش های معجزه‌ آسا برای سفیدکردن دندان ها

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید