16:19 , 1401/8/8
کد خبر: 000016291
بازدید: 1293
روش‌های طبیعی برای درمان آبریزش بینی چیست؟

زمانی که آبریزش بینی ناشی از عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد، مراجعه به پزشک ضروری است. از آنجایی که راهکارهایی که می‌توان در خانه انجام داد و داروهای بدون نسخه مستقیماً با ویروس یا باکتری‌هایی که باعث آبریزش بینی می‌شوند مبارزه نمی‌کنند، فقط می‌توانند علائم را کاهش دهند.

آبریزش بینی چگونه می رود؟ 

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برخی از راهکارهایی که می توانند برای آبریزش بینی که ناشی از رینیت آلرژیک نیستند، مفید باشند، به ویژه به دلیل عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

مایعات زیاد بنوشید

 نوشیدن مایعات زیاد می تواند به مرطوب نگه داشتن بافت های بینی کمک کند که می تواند احتقان را از بین ببرد. برخی از چای ها حاوی گیاهانی هستند که ضد احتقان خفیف هستند. به جای چای سیاه یا قرمز معمولی، می توان چای بابونه بدون کافئین، زنجبیل یا نعناع نیز مصرف کرد. این گیاهان حاوی خواص ضد التهابی و آنتی هیستامینی هستند که می توانند احتقان بینی را برطرف کنند.

نوشیدنی های گرم موثرتر از نوشیدنی های سرد هستند. در واقع، این گرما و بخار است که می تواند به باز شدن راه های هوایی و رفع احتقان کمک کند.

گرفتن دوش آب گرم

استنشاق بخار دوش آب گرم می تواند به رفع گرفتگی بینی شما کمک کند. بینی باید بلافاصله بعد از دوش گرفتن باد شود.

روغن‌های ضروری

روغن‌های اکالیپتوس، نعناع ، درخت چای و پونه کوهی ممکن است خاصیت ضداحتقان داشته باشند. این ها را می توان با استنشاق مستقیم یا هنگام حمام کردن استفاده کرد.

استفاده از دستگاه رطوبت ساز

رطوبت نسبی محیط باید در حدود 50-40 درصد حفظ شود زیرا در صورت بالا بودن رطوبت محیطی ایجاد می شود که در آن کنه های گرد و غبار و کپک ایجاد می شود.

مصرف زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می تواند به تسکین سرفه، آبریزش بینی و احتقان بینی کمک کند.

مصرف سیر

جویدن و قورت دادن یک حبه سیر نیز می تواند برای آبریزش بینی مفید باشد. در حقیقت، آلیسین موجود در سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می تواند با میکروب هایی که باعث علائم آبریزش بینی می شوند مبارزه کند.

یک دستمال مرطوب گرم باید چند بار در روز روی صورت مالیده شود

این می تواند به تسکین سینوس هایی که ممکن است در اثر هوای خشک تحریک شده اند کمک کند.

موارد مفید برای آبریزش بینی

در کنار این موارد، موارد دیگری که می تواند برای آبریزش بینی مفید باشد را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

برای تمیز کردن بینی می توان از دستمال مرطوب صورت استفاده کرد. پوست اطراف بینی بسیار حساس و مستعد تحریک است. به همین دلیل است که انتخاب پارچه های نرم و لطیف مهم است.

تا حد امکان از تماس با مواد آلرژی زا باید اجتناب شود.

توصیه می شود کسانی که از آبریزش بینی رنج می برند در خانه بمانند و استراحت کنند.

سر تخت در هنگام خواب باید کمی بالاتر باشد.

باید مراقب شستن مکرر دست ها بود. بین انگشتان، ناخن ها، دور مچ دست و پشت دست باید با صابون تمیز شود. به عنوان یک قاعده کلی، شستشوی کامل دست باید حدود 20 ثانیه طول بکشد.

پوشاندن شل بینی و دهان با شال به گرم شدن هوای بیرون کمک می کند. این ممکن است نیاز بدن به تولید مخاط را کاهش دهد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید