13:39 , 1401/8/26
کد خبر: 000016588
بازدید: 1841
دیشب در ایذه چه خبر بود؟/ از آتش زدن حوزه علمیه تا کشتن کودک بی گناه

عملیات تروریستی شب گذشته در ایذه تاکنون هفت کشته برجای گذاشته است و همین موضوعات باعث شده در استان خوزستان سه روز عزای عمومی اعلام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، ماجرای ناآرامی های شب قبل ایذه از اینجا شروع شد که عصر روز گذشته(چهارشنبه، 25 آبان) تیمی مسلح با حمله ای مسلحانه برخی نیروهای بسیج و محافظ امنیت را در بازار مرکزی ایذه هدف تیراندازی قرار می دهد.

بر این اساس هفت نفر به شهادت رسیدندو 10 نفر نیز مجروح شدند و در حال حاضر نیز اعلام شده تاکنون سه نفر در رابطه با این حوادث دستگیر شده اند.

آتش زدن حوزه علمیه ایذه

همچنین بر اثر این اتفاقات و ناآرامی های صورت گرفته در این شهر عده ای نیز نسبت به آتش کشیدن حوزه علمیه ایذه اقدام کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایذه درباره این حادثه چنین اظهار کرده که با توجه به فراخوان هایی که طی روزهای گذشته منتشر شده بود تا در شهر ایذه تجمع اعتراضی برگزار شود، خوابگاه های خواهران و برادران حوزه علمیه شهر از قبل تخلیه شده بود و بر این اساس به هنگام آتش سوزی کسی در حوزه حضور نداشت.

نسا شیخ‌زاده با اعلام این خبر گفته که با این حال از نظر شدت آتش سوزی و تخریب امکانات آسیب زیادی به این ساختمان زده شده و سه خودرو نیز آتش زده شده است.

وی با بیان اینکه شکر خدا این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته چنین اظهار کرده که اغتشاشگران عده ای جوان کم سن و سال بوده اند.

اطلاعیه سپاه درباره حوادث ایذه

اما در همان ساعات شلوغی ها سپاه ولی عصر (عج) خوزستان نیز اطلاعیه ای صادر کرده و در قالب آن به ارائه توضیحاتی درباره این اتفاق پرداخته و از مردم استان خواست در مراسم تشییع شهدای این حادثه عزم خود در دفاع از آرمان های انقلاب را به نمایش بگذارند.

در متن این اطلاعیه آمده است: « «بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند.

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم مردم شهیدپرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد.

امت شهیدپرور حزب الله به ویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آئین تشییع پیکرهای منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد.»

گزارشی از آخرین وضعیت شهر ایذه

همچنین در دقایق و ساعات پایانی روز چهارشنبه، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تلاش برای دستگیری عوامل این حادثه تروریستی خبر داده و چنین اعلام کرد که در شهر امنیت برقرار شده است.

ولی‌الله حیاتی، همچنین در یک مصاحبه تلویزیونی چنین اظهار کرده که متاسفانه از ساعت 17:30 افرادی که بر دو موتورسیکلت سوار بودند به سمت هموطنان تیراندازی کردند که در نتیجه این اقدام جمعی از هموطنان به شهادت رسیدند و حال 10 نفر نیز وخیم است.
وی همچنین خبر داده که در میان شهدای این حادثه یک دختر خردسال، یک خانم و سه آقا وجود دارد.

شهادت پسربچه 9 ساله در ایذه

همچنین طبق اخبار منتشر شده در حوادث روز گذشته ایذه پسربچه ای 9 ساله به نام "کیان پیر فلک" نیز به شهادت رسیده که عکس ها و فیلم های متعددی از او در فضای مجازی منتشر شده که وی در یکی از این ویدئوها از این نکته می گوید که قصد دارد اختراعی را برای جشنواره جابربن حیان ارسال کند.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید