به گزارش تیم وبگردی ایونا به نقل از خودرو 45، این ماشین در دو تریم ۳۴۰ و ۴۴۰ و همینطور تریم گرانقیمت SRT Daytona عرضه خواهد شد که تیپ سوم، از قوای فنی و امکانات بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر برخوردار است.
مزایا و معایب
+ طراحی ظاهری کلاسیک
+ پیشرانه برقی پرقدرت
– عدم تمایل طرفداران ماشین بنزینی به نسخه برقی
در بخش قوای فنی، تعداد مشخصات دوج چارجر ۲۰۲۴ چندان شفافسازی نشده است. با این حال گفته میشود پیشرانه دوج چارجر ۳۴۰ قادر به تولید ۴۵۵ اسب بخار است و موتور تیپ ۴۴۰ میتواند ۵۹۰ اسب بخار نیرو تولید کند. تریم گرانتر که دیتونا نامیده میشود، روی پلتفرم بنشی سوار است و از معماری ۸۰۰ ولتی AWD بهره میگیرد. قدرت پیشرانه SRT هنوز مشخص نیست، ولی برخی رسانهها به قابلیت تولید ۸۸۰ اسب بخار اشاره میکنند.
طبق ادعای دوج، چارجر دیتونا هم از لحاظ حداکثر سرعت و هم از لحاظ شتابگیری، عملکرد بهتری نسبت به دوج هلکت مجهز به موتور ۸۰۷ اسب بخاری نشان میدهد. بد نیست بدانید هلکت میتواند تنها در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. دوج چارجر دیتونا به دکمهای به نام PowerShot مجهز است که قدرت موتور را به طور موقتی افزایش میدهد.
البته دیتونا یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد. بر خلاف اکثر خودروهای برقی که به سبب عدم احتراق سوخت در موتور و انتشار آلودگی، معمولا فاقد سر و صدای اگزوز هستند، دوج اگزوز Fratzonic Chambered را طراحی کرده است که سکوت موتورهای برقی را به صدای بلند ۱۲۶ دسیبلی تبدیل میکند، تا بدین ترتیب، دوج چارجر دیتونا شایسته نشان SRT باشد.
مشخصات کلی
نوع موتور |
یک موتور برقی
دو موتور برقی
|
ظرفیت باتری |
—– |
قدرت |
۴۵۵ اسب بخار
۵۹۰ اسب بخار
۸۸۰ اسب بخار
|
گشتاور |
—– |
گیربکس |
تک سرعته اتوماتیک |
محور محرک |
دیفرانسیل عقب
دو دیفرانسیل
|
شتاب |
—– |
سرعت |
—– |
بُرد خودرو |
—– |
استاندارد آلایندگی |
یورو ۶ |
فرمان |
برقی |
نوع بدنه |
سدان |
نوع رینگ |
آلومینیومی |
ابعاد و ظرفیت ها
طول |
۵۱۰۵ میلیمتر |
عرض |
۱۹۰۵ میلیمتر |
ارتفاع |
۱۴۶۸ میلیمتر |
فاصله محورها |
۳۰۴۸ میلیمتر |
وزن خالص |
—– |
تعداد سرنشین |
۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب |
—– |
قطر رینگ |
—– |
آپشن ها و امکانات
کروز کنترل |
دارد |
کروز کنترل هوشمند |
دارد |
کنترل ایستایی در سربالایی |
ندارد |
کنترل سرعت در سرازیری |
ندارد |
کنترل کشش |
دارد |
کنترل پایداری |
دارد |
اتو پارک |
ندارد |
سنسور جلو |
دارد |
سنسور عقب |
دارد |
رادار نقطه کور |
دارد |
رادار تغییر لاین |
دارد |
رادار تصادف جلو |
دارد |
رادار تصادف عقب |
دارد |
ترمز ضدقفل |
دارد |
توزیع نیروی ترمز |
دارد |
ترمز کمکی |
دارد |
ترمز اضطراری |
دارد |
ترمز پارک برقی |
دارد |
اتولایت |
دارد |
چراغ روز |
دارد |
دکمههای کنترلی فرمان |
دارد |
گرمکن فرمان |
دارد |
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی |
دارد |
ناوبری |
دارد |
نمایشگر هدآپ |
دارد |
دوربین عقب |
دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه |
دارد |
کیسه هوا |
دارد |
ورود بدون کلید |
دارد |
استارت بدون کلید |
دارد |
تهویه اتوماتیک |
دارد |
صندلی برقی راننده |
دارد |
صندلی برقی سرنشین جلو |
دارد |
گرمکن صندلی جلو |
دارد |
سردکن صندلی جلو |
ندارد |
آینه بغل برقی |
دارد |
گرمکن آینه بغل |
دارد |
پانوراما |
ندارد |
سانروف |
ندارد |
طراحی ظاهری
دوج چارجر ۲۰۲۴ به سبب ماهیت برقی بودن، ظاهری بسیار متفاوت نسبت به مدل قبلی به خود گرفته است. ماسل کار برقی ۵۱۰۵ میلیمتر طول، ۱۹۰۵ میلیمتر عرض و ۱۴۶۸ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله بین محورهای آن به ۳۰۴۸ میلیمتر میرسد. بنابراین فضایی باز و جاداری را در دسترس سرنشینان خودرو قرار میدهد.
با توجه به تصاویری که تاکنون در رسانههای مختلف دست به دست میشود، دوج چارجر ۲۰۲۴ در نمای مقابل شامل جلوپنجره بسته و دو چراغ مجزا میشود و یک نوار روشنایی عریض سرتاسری، پایین چراغها را احاطه کرده و به نوعی آنها را به یکدیگر متصل میکند. لوگوی روشن دوج در وسط چراغها جاسازی شده است.
در نمای مقابل، رینگهای ماشین دارای گرافیک سهبعدی جالبی است که نظیر آنها در خودروهای مشابه کمتر پیدا میشود. کالیپرهای قرمز پشت رینگها به چشم میخورند. ماشین دو درب با دستگیرههای همرنگ بدنه دارد و ستونها و قاب پنجرهها به رنگ مشکی هستند.
سقف ماشین با انحنای ملایمی به قسمت عقب میرسد که چراغ سرتاسری عریضی در آنجا تعبیه شده است. پایینتر، خروجیهای اگزوز مستطیلی شکل با حاشیه کرومی در دو طرف سپر قرار دارند که فقط تزیینی هستند. این خودرو با ظاهری تهاجمی و پر ابهت، نمودی کامل از یک محصول برقی به حساب میآید که در نگاه اول چشم هر بینندهای را به خود میخکوب میکند.
طراحی داخلی
دوج چارجر ۲۰۲۴ به صورت کوپه طراحی شده است و درب صندوق عقب آن حالت لیفت بک دارد. با باز کردن در صندوق، فضای خالی برای حمل بار دیده میشود که با خواباندن صندلیهای ردیف عقب، گنجایش آن افزایش مییابد. طراحی داخل کابین ترکیبی از فناوریهای مدرن با تم رترو و کلاسیک است تا کماکان حس نشستن در اتاقک چارجر افسانهای مدل ۱۹۶۸ در ذهن سرنشینان تداعی شود، البته با امکانات تکنولوژیکی و صندلیهای بسیار نرم و راحتتر.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی لمسی حالت ذوزنقهای شکل دارد و در وسط داشبورد تعبیه شده است. پنل دیجیتالی پشت فرمان نیز اندکی به سمت نمایشگر لمسی مایل شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی دوج چارجر ۲۰۲۴ آخرین نسخه از رابط بیسیم استلانتیس به شمار میآید و از ویژگیهای متعددی همچون اندروید اوتو، اپل کارپلی، بهروزرسانیهای OTA و… پشتیبانی میکند.
قیمت دوج چارجر در بازار
مدل ۲۰۲۴ دوج چارجر با موتور برقی روانه بازار خواهد شد و ظاهری متمایز و متفاوت نسبت به نسخه قبلی دارد. ارزش این ماشین در گرانترین نسخه به نام دیتونا حدود ۹۰ دلار است و پیشرانه آن میتواند عملکردی بهتر از دوج هلکت از خود نشان دهد. با اینکه جزئیات چندان زیادی درباره دوج چارجر ۲۰۲۴ در دسترس نیست، اما با نزدیک شدن به اواخر سال ۲۰۲۳، اطلاعات بیشتری درباره این خودروی تمام الکتریکی به دست میآید.
دوج چارجر مدل ۲۰۲۴ در سه تریم متفاوت عرضه خواهد شد که ارزانترین آنها حدود ۵۰ هزار دلار، مدل میانی حدود ۶۰ هزار دلار و مدل گرانتر حدود ۹۰ هزار دلار قیمت دارد. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه ۲۰۲۴ دوج چارجر اعلام نشده است، با این حال از آنجا که خودروی جدید به عنوان مدل ۲۰۲۴ به فروش خواهد رسید، میتوان حوالی دسامبر سال جاری را به عنوان تاریخ عرضه احتمالی در نظر گرفت.