12:50 , 1401/7/6
کد خبر: 000015533
بازدید: 1336
درمان سریع ریزش مو با چند روش ساده

در ریزش مو ابتدا نوع و شدت ریزش مو مشخص می شود و در صورت لزوم علل زمینه ای بررسی می شود. پس از آن، یک پروتکل درمانی شخصی ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده و در فولیکول های مو واقع در لایه بیرونی پوست تولید می شود. موها هر سال حدود 15 سانتی متر رشد می کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های موی قدیمی توسط سلول‌های مویی جدید تولید شده توسط فولیکول‌ها از سطح پوست بیرون رانده می‌شوند.

ساده ترین روش برای درمان سریع ریزش مو

موها به طور معمول تقریباً در همه جای بدن انسان به جز کف دست، کف پا و پلک ها رشد می کنند. بسیاری از انواع مو که در بدن انسان یافت می شوند بسیار کوچک هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. سر انسان جایی است که بیشترین مو و کرک ظاهر می شود.

یک انسان بالغ به طور متوسط ​​100000 تا 150000 تار مو روی سر خود دارد. ریزش تا 100 تا از این موها در روز طبیعی است. در هر لحظه از زندگی، حدود 90 درصد از فولیکول های مو روی سر یک فرد به رشد خود ادامه می دهد.

هر فولیکول چرخه زندگی خود را دارد که به سه مرحله تقسیم می شود. در مرحله اول آناژن، مو به طور فعال رشد می کند. این مرحله از دو تا هشت سال طول می کشد. مرحله دوم کاتاژن بعدی یک مرحله انتقالی در پایان مرحله آناژن است که در آن مو تغییر شکل می‌دهد و دو تا سه هفته طول می‌کشد.

مرحله نهایی تلوژن یک مرحله استراحت است که حدود دو تا سه ماه طول می کشد. در پایان این مرحله استراحت، موها به طور طبیعی می ریزند و یک موی جدید جای آن را می گیرد تا چرخه دوباره شروع شود. این چرخه زندگی می تواند تحت تأثیر سن، بیماری و عوامل مختلف دیگر قرار گیرد و کوتاه شود.

هدف استفاده از پی آر پی مو چیست؟

با استفاده از پی آر پی روی مو که هدف آن ترمیم مو، پوست و فولیکول های مو با استفاده از مواد موجود در خون فرد است. هدف متوقف کردن ریزش مو با مواد غنی، بازگرداندن چرخه موی سالم و تقویت تارهای مو است.

در مزوتراپی مو، فولیکول های مو برای تولید تارهای موی سالم تر و بلندتر فعال می شوند. 3 جلسه با فواصل 3 هفته اعمال می شود.

درمان سریع ریزش مو با چند روش ساده

پی آر پی و مزوتراپی مو برای چه کسانی اعمال می شود؟

روش پی آر پی و مزوتراپی مو برای افرادی که از ریزش مو رنج می برند استفاده می شود.

پی آر پی و مزوتراپی مو چگونه اعمال می شود؟

در مزوتراپی مو، ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین های ساختمانی خاص، آنتی اکسیدان ها و داروهایی که گردش خون منطقه ای را افزایش می دهند، مستقیماً به فولیکول های مو تزریق می شوند.

چه چیزی باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو را آلوپسی می گویند. ریزش مو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و همچنین بسته به علت، انواع مختلفی دارد. عوامل تغذیه ای، استعداد ژنتیکی، عوامل هورمونی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، بیماری های سیستم ایمنی، اختلالات رشد مو، مصرف مواد مخدر، اختلالات اضطراب روانی، استرس و بیماری های پوستی در نواحی پوست سر می توانند باعث ریزش موی موقت یا دائمی شوند.

آلوپسی آندروژنیک، که به آن طاسی نیز می گویند، یک بیماری ژنتیکی است که می تواند هر فردی را درگیر کند. به این حالت برای مردان طاسی الگوی مردانه می گویند. برای مردان، این نوع ریزش مو ممکن است ابتدا در دوران بلوغ یا در اوایل 20 سالگی شروع شود. معمولاً با عقب‌رفتن خط مو و ریزش تدریجی مو از تاج و قسمت قدامی پوست سر شروع می‌شود.

برای زنان به این حالت طاسی الگوی زنانه می گویند. در زنان تا میانسالی ریزش قابل توجهی مشاهده نمی شود. این وضعیت به صورت یک نازک شدن کلی در کل سر در زنان ظاهر می شود و روی ناحیه تاج تمرکز می کند.

آلوپسی اینولوشنال یک بیماری طبیعی است که در آن مو با افزایش سن نازک‌تر می‌شود. تعداد فولیکول های مو که وارد مرحله استراحت می شوند افزایش می یابد. موهای باقی مانده کوتاه تر می شوند و کمتر و کمتر رشد می کنند.

درمان سریع ریزش مو با چند روش ساده

ریزش مو در کودکان، نوجوانان و جوانان نیز ممکن است اتفاق بیفتد. این بیماری که آلوپسی آره آتا نامیده می شود، می تواند به طور ناگهانی شروع شود و باعث ریزش موی تکه ای شود. این می تواند منجر به طاسی کامل شود، اما در بیشتر موارد، موها ظرف چند سال برمی گردند.

انواع بیماری های التهابی پوست و اختلالات پوستی می توانند باعث ایجاد اسکارهایی شوند که توانایی بازسازی مو را از بین می برند. علاوه بر این، اسکارهای تروما می توانند باعث ریزش دائمی مو شوند. کشیدن مو، یعنی ابرو معمولاً با موچین نیز می تواند باعث ریزش دائمی مو در ابروها و تضعیف یکی از دفاع طبیعی چشم شود.

پرتودرمانی که در ناحیه سر اعمال می شود می تواند باعث ریزش مو شود و پس از آن ممکن است موها به همان حجم اولیه رشد نکنند.

روش های درمانی ریزش مو  

درمان های ریزش مو

در طول تاریخ، روش های درمانی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو ارائه شده است. متأسفانه، امکان معکوس کردن روند نازک شدن مو به طور طبیعی وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از افراد از کلاه گیس، پروتز مو و لوازم آرایشی برای اهداف زیبایی استفاده می کنند. در موارد دیگر، کسانی هستند که از خالکوبی برای شبیه سازی ابروها و مژه های از دست رفته استفاده می کنند.

اگرچه داروهایی وجود دارند که می توانند ریزش مو را کاهش دهند و سلامت موهای باقی مانده را افزایش دهند، اما هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به طور کامل ریزش مو را متوقف کند. عوارض جانبی مختلف داروهایی که می‌توانند ریزش مو را کاهش دهند نیز می‌توانند باعث تعدادی از مشکلات پزشکی شوند، زیرا بسیاری از این داروها برای ادامه اثربخشی باید به طور مداوم استفاده شوند.

کاشت مو در حال حاضر و برای آینده قابل پیش بینی موثرترین راه برای رشد طبیعی مو است. کورتیکواستروئیدها می توانند به ریزش مو به دلیل یک اختلال خود ایمنی کمک کنند. با این حال، کورتیکواستروئیدها می توانند باعث درد شوند و مشاهده شده است که باعث نازک شدن پوست در ناحیه درمان می شوند.

درمان سریع ریزش مو با چند روش ساده

کاشت مو

کاشت مو شامل جابجایی تکه‌ها، گروه‌هایی از فولیکول‌ها (FUT) یا تک تک فولیکول‌های مو (FUE) پوست سر به فولیکول‌های موی فعال، معمولاً مناطق طاس یا نازک‌شده است.

تکنیک‌های FUT و FUE ظاهر طبیعی‌تری را ارائه می‌کنند، زیرا فولیکول‌های مو را می‌توان دوخت تا به آنها اجازه رشد در جهت طبیعی‌تری را بدهد. کاشت مو نه تنها در ناحیه سر، بلکه در ناحیه ابرو، سبیل و ریش نیز قابل انجام است.

معمولاً چند صد تا چند هزار فولیکول در طول کاشت مو نیاز به پیوند دارند که گاهی اوقات بسته به تعداد آنها به بیش از یک جلسه نیاز است. موهای کاشته شده در عرض چند هفته می ریزند، اما از آنجایی که فولیکول ها جاسازی شده اند، طی چند ماه به طور طبیعی شروع به رشد می کنند.

به جز موهای کاشته شده، اگر موهای آن ناحیه همچنان به ریزش خود ادامه دهند، ممکن است نیاز به تکرار کاشت مو باشد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید