12:05 , 1401/12/8
کد خبر: 000020988
بازدید: 1403
خبر کذبی که دلار را 4 تا 6 هزار تومان ارزان کرد

روز گذشته قیمت دلار 61 هزار تومان را هم رد کرد اما بعد از گذشت ساعاتی با کاهشی حدود 6 هزار تومانی به 55 هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، تحلیل گران بازار ارز و سایت های متعدد درباره دلیل این کاهش قیمت چنین گفته بودند که انتشار خبری در رسانه های خارجی که حاکی از همراهی عباس عراقچی با حسین امیرعبداللهیان در سفر ژنو منتشر شده باعث این کاهش قیمت شده است. عباس عراقچی از مذاکره کنندگان ارشد برجام در دولت قبل بود که انتشار خبر حضور او در کنار امیرعبداللهیان باعث شد به نوعی سیگنال جدیت بر به نتیجه رساندن مذاکرات به بازار رسیده و نرخ دلار ریزش کند.

قیمت دلار چگونه پائین آمد؟

اما ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که برخی رسانه ها به تکذیب آن پرداختند. ایسنا با اشاره به خبر پایگاه خبری العربی الجدید چنین عنوان کرد که وزیر خارجه ایران دیروز (یکشنبه) در راس هیاتی راهی ژنو شده و در کنفرانس های بین المللی شرکت خواهد کرد.

بدین ترتیب با انتشار این خبر به نوعی تاکید شد که انتشار خبر حضور عراقچی به همراه وزیر امور خارجه پیش از رسیدن امیرعبداللهیان منتشر شده و صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش رئیسی به دلار ۵۴هزار تومانی!

آقای فرزین! پیشنهاد می شود به این آدرس سری بزنید!

برخی سایت ها نیز چنین اعلام کرده اند که خبر حضور عراقچی در ژنو از سوی فرزند یکی از مدیران رسانه ای دولت قبل منتشر شده است.

عباس عراقچی نیز پس از این بحث ها خود در گفتگویی حضورش در ژنو را تکذیب و تاکید کرده اکنون در تهران است.

وی درباره اینکه گفته شده قرار است او به تیم مذاکره کننده اضافه شود یا به این تیم کمک کند، گفت بنده مشاور هستم و هر کمکی لازم باشد، آمادگی دارم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید