14:59 , 1401/10/12
کد خبر: 000018110
بازدید: 1667
جدیدترین فناوری های روز خودرو که شما را شوکه می کند

امروزه فناوری های متعددی در صنعت ماشین سازی به وجود می آید. به طوری که گویا برندهای مختلف ماشین سازی در تمام جهان با هم کورس گذاشته اند تا بهترین فناوری را برای مشتریان خود عرضه کنند.

ماشین بدون کلید

کلیدها؟ چه کسی به آنها نیاز دارد؟ خوب، همانطور که اوضاع در دنیای خودرو پیش می‌رود، به نظر می‌رسد کلیدها به زودی به خاطره تبدیل می‌شوند، درست مثل کاست‌ها و سی‌دی‌ها. امروزه، اکثر خودروها با جاکلیدی الکترونیکی عرضه می‌شوند که به شما کمک می‌کند وقتی دستتان پر است، بدون نیاز به جستجوی کلید، سوار ماشین خود شوید. علاوه بر این، این جاکلیدی ها به شما این امکان را می دهند که قفل ماشین را از راه دور باز کنید تا زمان را برای سوار شدن هدر ندهید. جاکلیدی الکترونیکی سبک وزن است و می تواند قفل ماشین را باز کند، قفل کند و حتی قبل از اینکه وارد شوید ماشین را روشن کند.  این فناوری بدون کلید با دکمه شروع و توقف نمایش داده می شود. لازم نیست به اطراف نگاه کنید و به دنبال یک کلید بگردید و سپس کلید را بچرخانید تا وسیله نقلیه به حرکت درآید، فقط دکمه را فشار دهید و در عرض یک ثانیه از صدای جالب موتور لذت ببرید.

رانندگی اتوماتیک بین خطوط

این یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که در خودروها گنجانده شده است و ویژگی دستیار حفظ مسیر قطعاً یکی از بهترین‌های موجود است. اگر به رانندگی طولانی یا رانندگی در طول شب عادت دارید، دستیار حفظ خطوط به شما کمک می کند همیشه در جاده ایمن بمانید. نرم‌افزار موجود در سیستم خودرو به آن اجازه می‌دهد هنگام رانندگی به جلو، در مرکز خط باقی بماند. این فناوری از فرمان همراه با ترمز استفاده می کند تا خودرو را در خطوط مسیر رانندگی نگه دارد و مانع از عبور آن می شود. به محض اینکه چرخ‌ها شروع به عبور از خطوط می‌کنند، فناوری کمکی حفظ خطوط وارد می‌شود و آن را تصحیح می‌کند تا خودرو در مرکز و ایمن بماند.

بیشتر بخوانید: اولین خودروهای وارداتی کدامند و چقدر قیمت دارند؟

پارک اتوماتیک خودرو

هیچ راننده ای وجود ندارد که بگوید هنگام پارک کردن ماشین خود مشکلی نداشته است. به همین دلیل است که پارک خودکار یکی از مبتکرانه ترین و سودمندترین فناوری های ایجاد شده بود. آنچه در سال 2006 توسط لکسوس آغاز شد، اکنون یکی از محبوب ترین فناوری ها در دنیای خودرو است. ویژگی پارک خودکار به راننده این امکان را می دهد که تقریباً به طور کامل ماشین خود را به طور خودکار پارک کند - به جز ترمزهای گهگاهی که از راننده درخواست می شود. امروزه، خودروسازان بیشتری از فناوری پارک خودکار در وسایل نقلیه خود استفاده می کنند و خریداران علاقه مند دیوانه آن شده اند. فرقی نمی‌کند آئودی، بی‌ام‌و، جیپ، تسلا یا هر یک از برندهای ممتاز موجود را انتخاب کنید، مطمئناً از فناوری پارک خودکار در خودروی خود استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ورود 12 خودروی جدید به بازار/ تولید کدام خودروها متوقف می شود؟

تشخیص صدا

تشخیص صدا که به عنوان یکی از پیشرفته ترین پیشرفت های فناوری در صنعت خودرو در نظر گرفته می شود، راه طولانی را طی کرده است. همه ما ویژگی تشخیص صدا را در بنتلی در فیلم سال 2009، 2012 دیده ایم، و همه ما فکر می کردیم که این فقط داستانی است، اما این فناوری واقعا وجود دارد. اکثر تصادفات رانندگی امروزه ناشی از استفاده رانندگان از تلفن همراه در پشت فرمان است و این فناوری نیاز به آن را بی نیاز می کند. از طریق فناوری تشخیص صدا، رانندگان می‌توانند تماس بگیرند یا دریافت کنند، پیام‌های متنی را بخوانند و به آن‌ها پاسخ دهند، مسیرهای ناوبری را دریافت کنند، از چندرسانه‌ای مانند پخش موسیقی یا ویدیو استفاده کنند و حتی خودرو را روشن کنند. اگرچه این فناوری در حال حاضر هنوز در مرحله توسعه است، اما گنجاندن Android Auto و Apple CarPlay قطعاً قابلیت تشخیص را بهبود می بخشد.

ترمز اضطراری خودکار

چقدر سریع پشت فرمان ماشین خود هستید؟ سریعتر از کامپیوتر؟ متأسفانه، این مورد برای اکثر افرادی که ماشین دارند و رانندگی می کنند صدق نمی کند. خوشبختانه، خودروهای امروزی با تعداد زیادی حسگر عرضه می‌شوند که می‌توانند هر چیزی را از موانع در جاده گرفته تا کاهش سرعت خودروی مقابل شما تشخیص دهند. فناوری ترمز اضطراری خودکار ممکن است افزوده جدیدتری برای اکثر خودروها باشد، اما مطمئناً یک موهبت است تا لوکس. قرار گرفتن پشت فرمان ماشین به این معنی است که شما باید همیشه از محیط اطراف خود 100 درصد آگاه باشید، اما انجام این کار فقط با دو چشم ما تقریبا غیرممکن است. این همان جایی است که آن سنسورها وارد می شوند. با خواندن محیط اطراف خودرو، این فناوری ترمز اضطراری خودکار می تواند به شما هشدار دهد که چیزی در شرف تماس با خودرو یا مسدود کردن مسیر رانندگی خودرو است. سنسورها به همراه رایانه داخلی بلافاصله وارد عمل می شوند و ترمزها را شروع می کنند که قبل از برخورد با اتومبیل، عابر پیاده، حیوان یا مانعی که در سر راه وجود دارد، سرعت خودرو را کاهش می دهد یا کاملاً متوقف می کند. اگر فردی هستید که در شب زیاد رانندگی می‌کنید یا در شهرهای شلوغ رانندگی می‌کنید این فناوری کاربرد فراوانی برای شما دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه در قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کنیم؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید