17:22 , 1401/12/27
کد خبر: 000022087
بازدید: 1512
توله ببر سفید در سطل زباله پیدا شد/ فیلم غم انگیز

دامپزشکان یونانی در حال تلاش برای نجات یک توله ببر سفید هستند که درون یک سطل زباله در باغ وحش آتن پیدا شده و مشکوک است که قربانی تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی باشد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، این توله ببر سفید سه ماهه در تاریخ ۲۸ فوریه توسط یک نظافتچی در پارکینگ پارک جانورشناسی آتیکا پیدا شده و به باغ وحش منتقل شده است.

بنیانگذار باغ وحش، ژان ژاک لسوور، اظهار داشت: این برای ما اولین بار است که به چنین حیوانی خارج از باغ وحشمان برخورد می‌کنیم. در عمل معمولاً، حیوانات خانگی مانند توله‌های سگ، گربه و لاک‌پشت رها می‌شوند، اما ببر؟ هرگز.

توله ببر سفید قربانی تجارت غیر قانونی شد

یک توله ببر سفید که قربانی تجارت غیرقانونی حیات وحش است، در باغ وحش آتن رها شده بود و دامپزشکان یونانی در حال تلاش برای نجات آن هستند. ویدئوی دوربین امنیتی نیز یک وسیله نقلیه را نشان می‌دهد که قبل از نیمه شب به سمت سطل‌ها می‌رود و مقامات در تلاش برای ردیابی پلاک آن هستند. توله ببر که لاغر و تشنه است و دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی است، در وضعیت وخیمی قرار دارد و یک سنجاق فلزی نیز در یکی از پا‌های عقب آن قرار داده شده است. نوی پسارودکی دامپزشک باغ وحش با بیان اینکه اگر ببر زنده بماند، باید به پناهگاهی منتقل شود، اعلام کرده است که این باغ وحش حیوان دیگری در نوع خود ندارد و سازمان‌های بین المللی حیات وحش و حمایت از حیوانات قبلاً برای کمک با باغ وحش تماس گرفته‌اند. ژان ژاک لسور، بنیانگذار باغ وحش نیز گفته است که اگر توله ببر زنده بماند، باید به پناهگاه منتقل شود.

سرپرست باغ وحش، آندریا سرنی، اظهار داشته که نگهداری از ببر‌ها به دلیل اندازه، رژیم غذایی و خطرناک بودن، بسیار دشوار است. او تأکید کرده است که ببر‌ها نمی‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نگه داشته شوند، زیرا با غریزه کشتار قوی و خطرناکی همراه هستند و بیشتر این حیوانات، پس از رها شدن یا کشته شدن خواهند شد.

به گفته یوروپل، تجارت حیات وحش در اروپا به میزان یک میلیارد یورو است و بسیاری از حیوانات عجیب و غریب از آسیا و آفریقا، به خریداران اروپایی فروخته می‌شوند.

رئیس انجمن نجات حیات وحش یونان، ماریا گانوتی، که در بسیاری از موارد از حیوانات وحشی مراقبت کرده است، بیان کرد که ورود غیرقانونی حیوانات به یونان، از جمله ببرها و مارها، رخ می‌دهد. او تأکید کرد که بسیاری از این حیوانات، از مرزهای ورودی مانند ترکیه یا قبرس به یونان وارد می‌شوند و این کشور به دروازه ورودی حیوانات به بقیه اروپا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید