07:31 , 1401/6/25
کد خبر: 000015322
بازدید: 1395
توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

مانند هر عمل جراحی که انجام می شود بعد از عمل بینی نیز برخی مراقبت ها و توصیه ها وجود دارد که باید توسط بیمار رعایت شود و عدم رعایت آنها می توانند مخاطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، کارهایی که بعد از عمل بینی باید انجام و رعایت شوند به شرح زیر است.

حالت تهوع و سرگیجه پس از عمل بینی

در ساعات اول بعد از جراحی درد زیادی وجود ندارد اما حالت تهوع و سرگیجه قابل مشاهده است. این شرایط مربوط به بیهوشی و موقتی است.

توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

بعد از عمل بینی غذاهای نرم و آبکی بخورید

2 تا 3 ساعت بعد از جراحی شروع به خوردن غذاهای آبکی می کنید و اجازه دارید در اطراف قدم بزنید. در تغذیه باید غذاهای نرم ترجیح داده شود و غذاهایی که باعث زور دندان ها می شوند مانند نان تست سفت، تخمه ها، نباید در 1 هفته اول مصرف شوند.

خونریزی بعد از عمل بینی

طبیعی است که خونریزی از بینی به صورت نشتی در روز اول بعد از عمل بیشتر و در روز دوم کمتر باشد. این خون باید از لب بالایی با دستمال پاک شود بدون اینکه به بینی دست بزند.

احتقان بینی و خشکی گلو بعد از عمل بینی 

در حالی که در اولین ساعات پس از عمل از طریق بینی به خوبی نفس می‌کشید، احتقان بینی در عصر به دلیل اُدم و تورم داخل بینی شروع می‌شود. در هفته اول این مورد انتظار و طبیعی و موقتی است. خشکی گلو به دلیل احتقان بینی وجود خواهد داشت. بنابراین، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید. اتاق را باید با دستگاه بخار مرطوب کرد.

توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

بعد از عمل بینی دوش نگیرید

برای جراحی هایی که در صبح انجام می‌شوند، ممکن است بعدازظهر اجازه داشته باشید به خانه بروید. اگر زیبایی در جراحی شما وجود نداشت، می توانید 1 روز بعد دوش بگیرید. جراحی های پلاستیک نمی توانند بینی و صورت خود را به مدت 10 روز خیس کنند. گچ جدا می شود!

بعد از عمل بینی چطور بخوابیم؟

در 15 روز اول، باید بدون دست زدن به بالش به پشت دراز بکشید و سر خود را بالا قرار دهید. مجدداً در 15 روز اول، وزنه زدن نباید انجام شود و نباید به جلو خم شود. به مدت 15 روز نباید باد کرد.

توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

عفونت بعد از عمل بینی

بخیه ها و پوسته های بینی نباید تداخل داشته باشد. عفونت ممکن است از طریق تماس ایجاد شود.

بعد از عمل بینی ورزش نکنید

در اوایل بعد از عمل بینی باید از ضربه محافظت شود. به همین دلیل ورزش هایی که نیاز به تماس بدنی دارند در 8 هفته اول ناخوشایند هستند. به همین ترتیب، برای جلوگیری از اُدم، سونا، سولاریوم، آفتاب گرفتن و حمام بخار نباید به مدت یکسان در معرض قرار گیرند. از طرفی ورزش، شنا و ورزش های انفرادی بعد از 15 روز قابل انجام است.

توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

بعد از عمل بینی سفر هوایی نروید

سفر هوایی پس از جراحی به مدت 1 هفته توصیه نمی شود. پانسمان ها 1 و 7 روز بعد از عمل می باشد.

در جراحی های زیبایی بینی باید 48 ساعت اول بعد از جراحی هر ساعت 10 دقیقه روی پیشانی و گونه ها استراحت کنید. استفاده سرد (یخ) شما را آرام می کند و تورم و کبودی شما را محدود می کند. (از جمله در شب) ورم و کبودی از روز سوم به سرعت از بین می رود. به تدریج به فعالیت های روزانه بازگردید.

بعد از عمل بینی بخیه ها را لمس نکنید

 بخیه ها را هرگز نباید لمس کرد و نوک بینی را نباید با دست یا دستمال لمس کرد. تماس با بخیه ها ممکن است باعث عفونت شود.

توصیه های بسیار مهم بعد از جراحی بینی

بعد از عمل بینی در معرض نور خورشید نباشید

پس از جراحی پلاستیک تا 2 ماه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. بثورات روی پوست بینی وجود خواهد داشت. به مدت 2 ماه نباید از عینک استفاده کرد. در هفته اول، حالت های صورت بیش از حد نباید انجام شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید