08:56 , 1401/10/26
کد خبر: 000018795
بازدید: 1424
تعداد دفعات رابطه جنسی از نگاه درمانگران جنسی

متخصصان بر این باورند که سلامت جنسی بسته به نیاز جنسی زن و مرد است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، متخصصان بر این باورند که سلامت جنسی بسته به نیاز جنسی زن و مرد است. اغلب معتقدند که داشتن یک زندگی و رابطه زناشویی خوشایند ربطی به تعداد دفعات رابطه جنسی با شریک عاطفی ندارد. این باور درست است ولی داشتن یک رابطه جنسی سالم و صحیح به خواست زن و مرد برای سلامت جسمس و روحی لازم است پس نمی توان نقش پررنگ آن را در زندگی نادیده گرفت.

به گفته پزشکان و روانشناسان برقراری ارتباط همانند مصرف آب در طول روز برای سلامت زن و مرد نیاز حیاتی است اما اینکه این رابطه چند بار و به چه میزانی در طول هفته باشد یک سوال اساسی است.

تعداد دفعات رابطه جنسی چند بار باید باشد؟

یک متخصص روانشناسی و درمانگر جنسی در این رابطه می گوید: پس از مطالعات زیادی که در این رابطه داشتم به این نتیجه رسیدم؛ براساس نیاز روانی و جسمی زوجین برقراری ارتباط جنسی 2 الی 3 بار در طول هفته می تواند مناسب ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی باشد.

بیشتر بخوانید:

عوارض زیاد ارضا شدن مردان

چند ترفند برای طولانی‌تر شدن رابطه جنسی

ضمن اینکه داشتن این دفعات در شرایط معمولی است و تعداد این دفعات در شرایط بارداری و زایمان کاملا متفاوت و به طبع کمتر و بیشتر خواهد شد.

مناسب ترین میزان رابطه زناشویی

دکتر فیسچ در یک مقاله ای در این خصوص اظهار می کند: نیاز زن و مرد برای برقراری و داشتن رابطه جنسی در سن دهه 20 یک تا سه روز یکبار است و این در دهه 30 در برخی از زوجین افزایش و در برخی با کمی کاهش مواجه خواهد شد. این درحالی است که این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد ولی در هر حال به طور متوسط برقراری رابطه جنسی 3 بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه زناشویی برای داشتن و کسب سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

همچنین این پروفسور در یک مصاحبه ای با Nerve.com گفته؛ در برقراری رابطه زناشویی و کسب رضایت از یک رابطه جنسی سالم اولین نکته کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. به طوری که شاید زوجینی که هفته ای 4 مرتبه رابطه جنسی برقرار می کنند به اندازه ی زوجینی که هفته ای 2 بار یک رابطه زناشویی با کیفیت دارند از رضایتمندی و سلامت روحی و روانی برخوردار نباشند.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید