12:11 , 1401/11/4
کد خبر: 000019175
بازدید: 1207

در نشستی مطرح شد؛

تذکر رئیس عدلیه درباره قطعی اینترنت

اژه ای با بیان اینکه قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم مشکل ایجاد کرد، تذکر داد: قطع اینترنت، راه منطقی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست.

به گزارش خبرنگار قضایی ایونا، اژه ای، رئیس دستگاه قضا در حاشیه نشستی با بیان اینکه قطع اینترنت راه منطقی قابل قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست اظهار داشت: این‌که برای حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب تمهیداتی اندیشیده شود، امری ضروری و لازم است اما قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم و امور روزمره و اداری آنها به‌صورت قابل‌توجهی مشکل ایجاد کرد.

وی افزود: بر همین مبنا ضروری است رئیس سازمان بازرسی کل کشور بررسی‌های ناظر بر این موضوع را از این حیث که چه راه‌های دیگر جایگزینی وجود دارد و در سایر کشورهای دنیا چه تدابیری به‌منظور جلوگیری از وقوع تقلب در آزمون‌ها بدون قطع اینترنت صورت می‌گیرد، انجام دهد.

تعطیلی مدارس و مشکلات والدین

رئیس عدلیه ادامه داد: میزان تعطیلی مدارس طی سال تحصیلی جاری و مشکلاتی که از این ناحیه متوجه والدین و دانش‌آموزان شده است. به‌ استثنای موضوعات مرتبط با مضامین آموزشی و تربیتی که در محل خود قابل بررسی است، یکی از مشکلاتی که به‌واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود.

بیشتر بخوانید: وعده دوباره محسنی اژه ای برای آزادی برخی محکومان حوادث اخیر

رئیس دستگاه قضا گفت: گاهی اولیاء دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آنها برای سرویس رفت‌وآمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان، به آنها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی افزود: بر همین مبنا مطلوب است دادستان‌کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید