12:07 , 1401/6/4
کد خبر: 000014967
بازدید: 1671
بهترین روغن های ماساژ دنیا کدامند؟

دردهای عضلانی از دردهای شایعی هستند که در سنین مختلف به ویژه میانسالی و سالمندی جمعیت بسیاری را دچار معضل می کنند. در این میان برای کاهش این دسته از دردها ماساژ با روغن های مختلف، راهکاری مناسب است اما اینکه کدام روغن ها برای تسکین این دسته دردها تاثیر بیشتری دارند موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، ده ها نوع روغن ماساژ برای انتخاب وجود دارد اما سایت"هلث لاین" در گزارشی به معرفی چند روغن خاص پرداخته و آنها را بهترین گزینه های موجود برای ماساژ عضلانی دانسته است.طبق آنچه در گزارش این سایت آمده، این انتخاب بر اساس توصیه های ماساژ درمانگران معتبر، فیزیوتراپ ها، رایحه درمانگران، بررسی روغن های پرفروش و تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده و خواص روغن ها صورت گرفته است.

ماساژ درمانگرهای حرفه ای تجربه زیادی در مورد روغن های ماساژ دارند که ما سه انتخاب اول خود را بر اساس توصیه های آنها در نظر می گیریم. 

1- ژل ماساژ درمانی Biotone

 این ژل تسکین دهنده عضلات و مفاصل بوده و بعضی از ماساژ درمانگرها آن را به روغن ترجیح می دهند. 

2-روغن نارگیل خرد شده invivo

 این روغن نیز یک راهکار خوب برای ماساژ درمانی محسوب می شود که یکی از ماساژدرمانگران معروف که موسسه ای در زمینه ترویج علم اسانس ها تاسیس کرده به آن تاکید کرده و این گونه اعلام کرده است که این روغن از جمله روغن های مورد علاقه او محسوب می شود.

 این نوع روغن نارگیل برخی از چربی ها را از طریق فرایندی به نام تکه کردن حذف کرده است.وی بطور خاص به محصول invivo  اشاره کرده که یک روغن نارگیل درمانی در یک بطری پلاستیکی و محافظت شده در برابر اشعه ماورای بنفش است.

 این روغن بی بو بوده و به گونه ای تهیه می شود که برای لکه نگرفتن پارچه مناسب است. 

3-کرم ماساژ حرفه ای Free-Up

 این محصول دیگر توصیه ماساژدرمانگران دنیاست که بدون بو و با کیفیت بافت کرمی طور و سبک طراحی شده و به راحتی و بدون اصطکاک یا چسبندگی روی پوست می لغزد. این بافت باعث درک لمسی خوب شده و موجب رهاسازی در عضلات سطحی و عمقی شده و تنش های عضلانی فرد را کاهش می دهد. از آنجایی که این کرم به راحتی جذب پوست نمی شود به ندرت در طول جلسات ماساژدرمانی نیاز به استفاده مجدد از آنها می شود.

4- روغن بادام مجستیک

برخی روغن های ماساژ ماهیچه ای دارای روغن بادام شیرین به عنوان پایه هسند. در این میان یکی از برندهایی که بهترین روغن های ماساژ برای دردهای عضلانی شناخته شده روغن مجستیک است که با اسانس های آرنیکا، بابونه، نعناع، گریپ فروت و اسطوخودوس مخلوط می شود.

 این روغن  در رتبه بندی آمازون توسط کاربران عالی ارزیابی شده است.

5- روغن شاهدانه بکر Zatural

این روغن نیز از دیگر روغن های مفیدی است که مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کنف از دانه های کنف فشرده ساخته شده و در بررسی های میزان رضایت خریداران، در مورد خاصیت تسکین دهندگی درد این روغن به عنوان یک روغن مناسب برای ماساژ آرتریت،نوروپاتی و سایر بیماریهایی که باعث درد مزمن می شوند یاد شده است. البته باید این را هم گفت که این روغن برای همه افرادی که آن را مصرف کرده‌اند مفید واقع نشده است.

 6-روغن ماساژ ورزشی Ortho

 این روغن از تعدادی روغن های دیگر از جمله روغن نارگیل تکه تکه شده، روغن جوانه گندم، روغن هسته انگور، روغن زیتون و روغن بادام تشکیل شده است.

 اسانس های مورد استفاده در آن عبارتند از:

- نعناع فلفلی 

-آویشن قرمز 

-سنجد

- پونه کوهی

- علف لیمو 

اکالیپتوس

 این روغن برای ورزشکاران حرفه ای و آماتور ساخته شده تا بعد از ورزش از آن استفاده کرده و احساس گرما در عضلات آنها ایجاد شود .

بهترین روغن ماساژ برای نوزادان و کودکان

اما دسته دیگری از افراد که ماساژ برای آنها بسیار موثر بوده و بر کیفیت سلامت جسمی و روحی آنها بسیار تاثیرگذار است، نوزادان هستند. برای ماساژ نوزادان نیز روغن های متعددی وجود دارد اما برخی از انواع توصیه شده آنها عبارتند از:

روغن آفتابگردان فشرده گورو

این نوع روغن بخصوص نوع خالص آن برای ماساژ کودک توصیه شده است البته از انواع روغن های پخت و پز موجود در سوپرمارکت ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که این نوع روغن؛ روغنی خالص است که در صورت تمایل می توان آن را با روغن های ضروری دیگر نیز مخلوط کرد و در واقع این جنس از روغن آفتابگردان ماده ای بدون بو و رقیق شده محسوب می شود.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید