04:19 , 1401/6/24
کد خبر: 000015304
بازدید: 1408
بعد  از عمل بینی چه بخوریم؟

اگر شما یا اطرافیانتان به تازگی بینی خود را عمل کرده یا قصد جراحی بینی دارید باید به این نکته مهم توجه کنید که تغذیه بعد از جراحی زیبایی بینی چگونه باید باشد؟ در این مطلب به این سوال مهم پاسخ داده شده است.

تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، امروزه جراحی زیبایی بینی به یکی از عمل های پرطرفدار در جامعه تبدیل شده است. اما برخی موارد نیز در ارتباط با عمل زیبایی بینی وجود دارد که با توجه به اهمیت بالایی که دارند کمتر به آنها توجه می شود. این مورد تغذیه مناسب برای بعد از عمل بینی است. 

بعد  از عمل بینی چه بخوریم؟

بعد  از عمل بینی چه باید خورد؟

به افرادی که بینی خود را به تازگی جراحی کرده اند توصیه می کنیم در 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی بینی از غذاهای سرد، نرم و سبک استفاده کنند.

باید در نظر داشت که مایعات داغ، غذاهای تند و رژیم غذایی پر نمک به دلیل گشاد شدن رگ ها باعث کبودی و تورم بیشتر می شود.

بسیار مهم است که ۲ تا ۳ روز بعد از جراحی خوب غذا بخورید و بعد از عمل بینی احساس قوی‌تری کنید.

فراموش نکنید که رژیم غذایی بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت ممکن است متفاوت باشد. اگر چنین بیماری هایی وجود دارد، با دکتر تغذیه خود مشورت کنید.

بعد  از عمل بینی چه بخوریم؟

بعد از عمل بینی غذاهای نرم استفاده کنید

انتخاب غذاهای نرم که نیاز به جویدن کمتری دارند ضروری است. توصیه می شود با غذاهای نرم مانند میوه های نرم مانند هلو و توت فرنگی، اسموتی میوه، پوره میوه، ماست، پوره سیب زمینی، سوپ های غیر داغ، فرنی، بلغور جو دوسر و غیره شروع کنید.

بعد  از عمل بینی چه بخوریم؟

بعد از عمل بینی از غذاهایی با فیبر بالا استفاده کنید 

مطمئن شوید که یبوست ندارید. ممکن است در هنگام نیاز به رفتن به توالت به دلیل یبوست باعث افزایش درد شود. سبزیجاتی مانند هویج، نان سبوس دار، بلغور جو دوسر را می توان ترجیح داد زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. بعد از عمل بینی رژیم غذایی با پروتئین و فیبر توصیه می شود.

بعد  از عمل بینی چه بخوریم؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید