05:12 , 1401/5/19
کد خبر: 000014774
بازدید: 1575
برای درمان پروستات چه بخوریم؟

تحقیقاتی وجود دارد که برخی از غذاها از سلامت پروستات حمایت می کنند. بر این اساس، علاوه بر ویتامین E، غذاهای حاوی سلنیوم و مواد معدنی روی و مواد غذایی مملو از آنتی اکسیدانی اثرات مفیدی برای سلامت پروستات نشان می دهند.

غذاها و خوراکی هایی که برای پروستات مفید هستند

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  تحقیقاتی وجود دارد که برخی از غذاها از سلامت پروستات حمایت می کنند. بر این اساس، علاوه بر ویتامین E، غذاهای حاوی سلنیوم و مواد معدنی روی و مواد غذایی مملو از آنتی اکسیدانی اثرات مفیدی برای سلامت پروستات نشان می دهند. در این راستا برخی از مواد غذایی که برای سلامت پروستات مفید بوده و خاصیت محافظتی در برابر بیماری های پروستات از خود نشان می دهند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

مصرف غذاهای حاوی سلنیوم

ماده معدنی سلنیوم برای سلامت پروستات بسیار مهم است. بیشتر میوه ها و سبزیجات و غذاهایی مانند غذاهای دریایی، سیر و تخم مرغ از جمله غذاهای غنی از سلنیوم هستند.

طبق مطالعات، مردانی که رژیم غذایی غنی از غذاهای غنی از سلنیوم را اتخاذ می کنند، 50 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را دارند. سلنیوم برای مردان مهم است زیرا با افزایش سن، میزان سلنیوم در بدن کاهش می‌یابد و سلامت پروستات نیز در خطر است.

درباره ماده معدنی ضروری سلنیوم - همشهری آنلاین

مصرف غذاهای حاوی روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای سلامت سلول است. روی که به فعالیت‌های متابولیکی و حیاتی سلول‌ها کمک می‌کند، برای محافظت از بافت پروستات و عملکرد صحیح آن بسیار مهم است. بنابراین، افراد مبتلا به مشکلات پروستات باید رژیم غذایی غنی از مواد غذایی حاوی روی را ترجیح دهند.

زیرا روی از پروستات در برابر تشکیل سرطان محافظت می کند و در مقابل سایر بیماری ها اثرات پیشگیرانه از خود نشان می دهد. صدف، آجیل، شیر و حبوبات از جمله غذاهای غنی از روی هستند.

عنصر روی و تاثیر بر رشد و بلوغ - متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان

مصرف منابع پروتئین بدون چربی

پروتئین های تشکیل شده از ترکیب اسیدهای آمینه عملکرد مهمی از نظر ساختار بافتی و سلولی در بدن دارند. به طور خاص، غذاهای با منشاء حیوانی مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر دارای پروتئین غنی هستند. با این حال، چنین غذاهای مبتنی بر پروتئین نیز غذاهایی هستند که چربی اشباع شده بالایی دارند. بنابراین، آنها برای سلامت پروستات مفید نیستند.

از سوی دیگر، غذاهایی که منبع پروتئین بدون چربی هستند برای سلامت پروستات بسیار مفید هستند. منابع پروتئینی مانند شیر و لبنیات کم چرب و بدون چربی، ماست بدون چربی، سفیده تخم مرغ، گوشت مرغ و بوقلمون، منابع پروتئینی گوشت سفید مانند ماهی سالمون و ماهی تن و پروتئین های گیاهی مانند عدس و لوبیا به ویژه، ماهی های آب سرد بهترین منابع پروتئین بدون چربی هستند و اثرات مثبتی بر سلامت پروستات دارند.

غذاهای پروتئین دار بدون چربی

مصرف غذاهای حاوی لیکوپن

اولین سبزی که در مورد لیکوپن به ذهن می رسد بدون شک گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی که بسیار غنی از لیکوپن است، از سلامت پروستات محافظت می کند و به کاهش خطر تشکیل سرطان کمک می کند. بر این اساس، مشاهده شده است که غذاهای مشتق شده از گوجه فرنگی مانند رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی طبیعی به دلیل داشتن لیکوپن دارای اثرات محافظتی در برابر سرطان پروستات هستند.

لیکوپن که معمولا در سبزیجات و میوه های قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی یافت می شود، بیشتر در گوجه فرنگی و همچنین در هندوانه، گریپ فروت صورتی، گل رز و گواوا صورتی یافت می شود.

8 Manfaat Likopen bagi Kesehatan Tubuh

مصرف غلات کامل برای کاهش پروستات

غلات کامل که حاوی مواد مغذی مانند پروتئین لازم برای سلامت سلولی هستند، علاوه بر محتوای فیبر غنی، از سرطان پروستات محافظت کرده و به کاهش رشد و گسترش بیشتر سلول‌های سرطانی و تومورها کمک می‌کنند.

مصرف میوه ها برای درمان پروستات

هر میوه حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که به آن رنگ می دهد. در این صورت هر چه میوه های با رنگ های مختلف بیشتر مصرف شود مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان وارد بدن می شود. بنابراین مصرف منظم میوه ها با رنگ های مختلف از نظر حفظ سلامت پروستات و همچنین ایجاد سپر در برابر سرطان پروستات حائز اهمیت است.

آنتی اکسیدان ها در مبارزه با رادیکال های آزاد و مواد مضر در بدن موثر هستند. میوه های حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان؛ از میوه هایی مانند گیلاس، انبه، توت فرنگی، کیوی، انگور، آلو، هندوانه، خربزه، پاپایا، گریپ فروت و پرتقال تشکیل شده است.

خواص و فواید میوه های تابستانی | 15 میوه تابستانی برای پیشگیری از گرمازدگی  | مجله کوروش

مصرف زردچوبه برای پیشگیری از پروستات

خواص ضد سرطانی زردچوبه از جمله سرطان پروستات که به طور سنتی برای مبارزه با التهاب، سرماخوردگی و آسم استفاده می شود، در نتیجه تحقیقات علمی ثابت شده است. بنا بر مطالعات انجام شده مشخص شد که در پیشگیری و درمان سرطان پروستات و همچنین کاهش قابل توجه رشد تومور موثر است. زردچوبه غذایی است که خاصیت جلوگیری از گسترش سرطان پروستات را نیز دارد.

آشنایی با خواص زردچوبه ، معجزه طبیعت - تره بار اینترنتی سبزی من

تخم کدو تنبل پروستات بزرگ شده را کوچک می کند

فواید تخمه کدو تنبل بر سلامت پروستات، شناخته شده است. روغن موجود در دانه کدو تنبل از تحریک هورمون ها برای تکثیر سلول های پروستات جلوگیری می کند. تخم کدو همچنین حاوی کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات نشان می دهد که مردانی که کاروتنوئیدهای بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، خطر پروستات را کاهش می دهند. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در دانه کدو تنبل روی است. روی همچنین دارای اثر حمایتی بر سلامت پروستات است و به عنوان اثر محافظتی در برابر توسعه سرطان پروستات شناخته شده است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید