07:05 , 1401/5/14
کد خبر: 000014734
بازدید: 1495
بارداری مولار چیست؟

بارداری مولار رشد یک بافت غیر طبیعی در رحم در نتیجه یک خطای ژنتیکی است که در حین لقاح رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  بارداری مولار که به نام حاملگی انگور نیز شناخته می شود، نارسایی رشد جنین است. بارداری مولار رشد یک بافت غیر طبیعی در رحم در نتیجه یک خطای ژنتیکی است که در حین لقاح رخ می دهد. رشد جنین در حاملگی مولار به ندرت دیده می شود. رشد مولار سریعتر از رشد طبیعی جنین است. بنابراین باعث تشکیل خوشه ای مانند انگور می شود. سلول هایی به نام تروفوبلاست که جفت را تشکیل می دهند به طور غیر طبیعی تکثیر می شوند و حاملگی مولار رخ می دهد. در نتیجه تخمک بارور شده خراب می شود. زن باردار علائم طبیعی بارداری و تغییرات بدن را مشاهده می کنند. لازم است بدانید که بارداری مولار وضعیت بدی نیست.

انواع بارداری مولار

دو نوع بارداری مولار وجود دارد. حاملگی مولار ممکن است با ایجاد اختلال در کل حاملگی رخ دهد یا جنینی تشکیل شود و بخشی از جفت به بارداری مولار تبدیل شود که به آن حاملگی مول جزئی (مولار جزئی / ناقص) می گویند.

بارداری مولار چیست؟

چه کسانی در معرض بارداری مولار هستند؟

از جمله افرادی که در معرض بارداری مولار هستند می توان به افرادی اشاره کرد که در گذشته تجربه بارداری مولار داشته اند، کسانی که سقط جنین داشته اند و زنان بالای 40 سال.

علائم بارداری مولار چیست؟

حاملگی مولار ممکن است با ترشحات قهوه ای رنگ یا خونریزی واژینال، حالت تهوع و استفراغ شدید ظاهر شود. زیرا در این بیماری میزان bhCG (هورمونی که از جفت ترشح می شود) بالاتر از حد طبیعی است.

آیا سقط جنین برای کسانی که بارداری مولار دارند انجام می شود؟

سقط جنین تحت بیهوشی عمومی برای زنانی که حاملگی مولار دارند انجام می شود. داخل رحم تمیز می شود. این درمان اصلی در بارداری مولار است.

بارداری مولار چیست؟

خطرات بارداری مولار چیست؟

بارداری مولار، بارداری سالمی نبوده و منجر به سقط جنین می شود.

بارداری مولار بدخیم است یا خوش خیم؟

بارداری مولار خوش خیم است، اما می تواند بد باشد. می تواند به بیماری به نام نئوپلازی تروفوبلاستیک حاملگی (GTN) تبدیل شود. GTN یک بیماری بدخیم است که می تواند به سایر قسمت های بدن سرایت کند یا در رحم عود کند. این احتمال چند ماه پس از پاک شدن رحم رخ می دهد. توصیه می شود تا 1-2 سال بعد از بارداری مولار باردار نشوید. البته برخی کارشناسان 1 سال را کافی می دانند.

بارداری مولار چیست؟

خانمی که سقط جنین داشته برای جلوگیری از بارداری مولار چه باید بکند؟

فردی که سقط جنین را تجربه کرده است باید بداند که علت سقط جنین او بارداری مولار بوده است یا خیر. اگر شرایط فرد به گونه ای باشد که نیاز به دارو درمانی داشته باشد پزشک درمان دارویی را آغاز می کند. پس از پایان درمان دارویی با توجه به نظر پزشک متخصص حداقل یک سال پس از سقط جنین نباید باردار شد. البته این مدت بسته به تشخیص پزشک می تواند متفاوت باشد. البته باید این را در ننظر داشت که اگر مادر دچار ناسازگاری خونی باشد، باید از نظر ناسازگاری خونی تحت درمان قرا بگیرد.

این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی کاربران عزیز گردآوری شده و کاربرد دیگری ندارد. به همین جهت در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید