15:56 , 1401/11/2
کد خبر: 000019097
بازدید: 1230

به دنبال تصویب قطعنامه اروپایی علیه ایران؛

ایران از NPT خارج می شود؟

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: اگر اروپا در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، در پی تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

وی ادامه داد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آنها به این جمع بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است اما آنها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند.

تصویب قطعنامه ضد ایرانی

همچنین امیر عبداللهیان یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را ملزم و در عین حال نیروهای نظامی اروپا را به عنوان ارتش تروریستی قلمداد می‌کند، یک اقدام مقابله‌ای است. البته در شکل آرایش نظامی نیروهای نظامی منطقه نیز تغییرات عمیقی دارد و تأثیرات مهمی را خواهد داشت.

قطعنامه احساسی بود

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: با توجه به گفت وگوهایی که با آقای بورل و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا داشتم، آنها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و قطعنامه صرفا بیان احساسات بخشی از نمایندگان پارلمان اروپاست.

خروج ایران از NPT

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه‌ای در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفته‌اند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آنها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی (خروج ایران از NPT یا اخراج بازرسان آژانس جزو رفتارهای تقابلی ایران خواهد بود) متصور است.

معاهدهNPT چیست؟ ایران از چه سالی به این معاهده پیوست؟

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید