15:27 , 1401/9/22
کد خبر: 000017151
بازدید: 1304

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به ادعای مالکیت جزایر سه گانه؛

اگر به تاریخ برگردیم بحرین هم باید به ایران بازگردد/ جزایر سه گانه ایرانی هستند و خواهند ماند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد: آنهایی که می گویند مالکیت جزایر سه گانه متعلق به ایران نیست باید توجه کنند که اگر بخواهیم به تاریخ برگردیم بد می شود و آن موقع باید بحرین هم به ایران بازگردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، دریادار علیرضا  تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز (سه شنبه، 22 آذر) در جشنواره شهید وزوایی در دانشگاه امام حسین(ع)، تاکید کرد: دشمنان فرامنطقه ای منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند باید از نعش من و همرزمان من بگذرند تا دستشان به خاک این کشور برسد. خود آنها هم این را خوب می دانند که در شکست دادن ما ناتوان هستند.

وی گفت: حتی در نقشه های عربی هم این منطقه خلیج فارس نام دارد و همین حالا هم اعرابی که با ما دشمنی ندارند این محدوده را خلیج می نامند اما برخی کشورها که عداوتی با ایران دارند از عنوان خلیج عربی استفاده می کنند.

حضور در خلیج فارس برای آمریکا چقدر هزینه دارد؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: تا زمانی که غیرت ایرانیان وجود دارد پرچم، کشور و دین ما در این منطقه خواهد ماند. در تمام این سالها و حتی زمانی که نفت وگاز هم در این منطقه کشف نشده بود پرتغالی ها و پس از آنها انگلیس ها تلاش داشتند در منطقه مستقر شوند چرا که خلیج فارس منطقه با اهمیتی است.

وی گفت: همین حالا هم از ابتدای قرن بیستم آمریکایی ها در این منطقه حضور دارند. یک ناوشکن آمریکایی در طول یک هفته هزینه ای معادل دو میلیون دلار و بک ناو هواپیمابر هفته ای پنج میلیون دلار هزینه دارد اما آمریکا این هزینه ها را متقبل می شود تا بتواند در منطقه بماند.

تبعات از دست دادن جزایر سه گانه

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود به تبعاتی که از دست دادن جزایر سه گانه به همراه دارد اشاره کرد و گفت: اگر ابوموسی را از دست بدهیم در واقع جزیره سیری که محلی برای استخراج نفت و گاز است را از دست داده ایم. از سوی دیگر با از دست رفتن تنب کوچک و بزرگ ما بهترین محل برای صید ماهی را از دست خواهیم داد. در واقع عمیق ترین نقطه خلیج فارس همین نقطه است و اگر ما آن را از دست بدهیم دیگر بر خلیج فارس تسلط نخواهیم داشت به همین دلیل است که باید از روی نعش ما رد شوند تا بتوانند این جزایر را بگیرند.

تنگه هرمز را به روی کشتی های ایرانی ببندند نمی گذاریم هیچ کشتی از خلیج فارس خارج شود

دریادار علیرضا  تنگسیری همچنین به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زمانی که صدام نتوانست سکوهای نفتی ما را آسیب بزند، آمریکایی ها برای این کار اقدام کردند و پس از آن با پرچم "بریجتون" و با اسکورت ناوهای آمریکایی وارد منطقه شدند اما امام(ره) فرمودند این کشتی باید زده شود و بر این اساس نیروهای ما چند مین را در مسیر آن قرار دادند و بدین ترتیب بریجتون به مین برخورد کرد و پنج ساعت در آتش سوخت.

وی ادامه داد: در دوران جنگ ابتدا عراق اسکله های ما را میزد اما ما این کار را نمی کردیم. از سوی دیگر آمریکا می گفت نفت ما نباید صادر شود اما عراق صادرات داشت. ما در تمام این دوره ها هیچگاه به دنبال بستن تنگه هرمز نبوده و نیستیم اما اگر قرار باشد زمانی تنگه هرمز را به روی کشتی های ایرانی ببندند دیگر ما به هیچ کشتی اجازه نخواهیم داد از خلیج فارس خارج شود. در جنگ تحمیلی 530 کشتی ما را زدند و ما هم برای مقابله 130 کشتی آنها را زدیم و بعد که آمریکا مستقیما وارد جنگ شد ما دو بالگرد و یک ناو آنها را هم منهدم کردیم.

سرعت شناورهای ایرانی سه برابر شناورهای آمریکایی

این فرمانده سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود درباره شرایط نیروهای دریایی به اظهار نظر پرداخت و گفت: حتی در دوران تحریم های کامل شناورهای ایرانی سه برابر شناورهای آمریکایی سرعت دارند و سرعت آنها به 90 نات می رسد.

موشک هایی داریم که دشمن فکرش را هم نمی کند

وی افزود: ما اکنون موشک هایی داریم که دشمن فکر آن را هم نمی کند. آنچه در رزمایش های ما نمایش داده می شود چیزی نیست که در عملیات واقعی هم از آن استفاده کنیم. ما نمی توانیم سلاح های خود را نمایش دهیم اما دلتان قرص باشد روی پای خود ایستاده ایم. در این مدت ما دو بار نظامیان انگلیس و آمریکا را دستگیر کرده ایم و تکاور انگلیسی هنگامی که می خواست سلاح خود را تحویل دهد دستش می لرزید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هم ما 9 شهید دادیم اما از آمریکایی ها بیش از 50 کشته گرفتیم. در یکی از نوبت هایی که آمریکایی ها را در خلیج فارس دستگیر کردیم یکی از آنها که دو متر قد داشت خودش را خیس کرد. حالا هم با پهپاد بالای سر آنها می رویم و آنها می گویند خواهش می کنیم با ما کاری نداشته باشید. ما به آنها هم گفته ایم؛ خلیج فارس آب بین المللی نیست و تنها آبراهه بین المللی دارد و آبهای منطقه ای میان کشور ما و کشورهای منطقه تقسیم شده است.

جزایر سه گانه ایرانی هستند و ایرانی هم باقی می مانند

دریادار تنگسیری در ادامه به این سئوال که ایران تا کی قرار است در برابر ادهای مالکیت بر جزایر خود سکوت کند، خاطرنشان کرد: من نظامی هستم و سیاسی نیستم اما این را خوب می دانم که این جزایر ایرانی هستند و بهتر است آنهایی که ادعایی غیر از این دارند تاریخ را مرور کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به تاریخ برگردیم بد می شود و آن موقع است که بحرین باید به ایران بازگردد. ما هرگز دست به سینه کسی نیستیم و تنها در برابر ملت خودمان خضوع می کنیم. سیاستمداران و سیاسیون باید تاریخ بخوانند و دقت داشته باشند که قرار نیست برای خوشایند و دلخوشی یک کشور حرف اشتباهی زده شود. ما به کشوری تجاوز نمی کنیم و اجازه تجاوز به خاک ایران را هم نمی دهیم. جزایر سه گانه ایرانی هستند و ایرانی هم باقی خواهند ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید