12:13 , 1401/4/29
کد خبر: 000014568
بازدید: 1223
افزایش اعتماد به نفس در کودکان با چند روش ساده و کاربردی

بسیار مهم است که کودکان به عنوان افرادی با اعتماد به نفس بزرگ شوند تا بتوانند خود را در جامعه ابراز کنند و رویاهای خود را محقق کنند.

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان چیست؟ بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان کدام است؟ راههای افزایش اعتماد به نفس در کودکان کدام است؟ افزایش اعتماد به نفس کودک با چند جمله های جادویی، افزایش اعتماد به نفس کودک 4 ساله چگونه است؟ دلایل کمبود اعتماد به نفس کودکان چیست؟ اعتماد به نفس در کودکان ابتدایی را چگونه افزایش دهیم؟ تقویت اعتماد به نفس در پسران چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز  Ivna، بسیار مهم است که کودکان به عنوان افرادی با اعتماد به نفس بزرگ شوند تا بتوانند خود را در جامعه ابراز کنند و رویاهای خود را محقق کنند. اما چگونه؟ راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. یک جو امن و دوست داشتنی ایجاد کنید

بچه‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی در یک محیط خانوادگی دوست داشتنی که در آن احساس امنیت می‌کنند، خود را ابراز کنند. طبیعتا چنین فضایی از مشکل ارتباط که مهم ترین عامل عدم اعتماد به نفس است نیز جلوگیری می کند. فقط در این شرایط کودکان می توانند حس اعتماد به نفس را ایجاد کنند.

2. بچه ها را جدی بگیرید و به حرف های آنها گوش دهید

حتی اگر مشکل در چشمان شما کوچک است، باید کودک خود را جدی بگیرید و قبل از اینکه مشکلات در چشمان او رشد کنند، بلافاصله اقدام کنید. کودکانی که از سنین پایین احساس می کنند جدی گرفته می شوند، اعتماد به نفس بیشتری دارند.

3. عدم تردید در مسئولیت پذیری را به او یاد دهید

با توجه به سن و روانشناسی او می توانید مسئولیت های خاصی را به فرزندتان بسپارید. با حمایت از مسئولیت هایی که بر عهده آنها گذاشته می شود، اعتماد به نفس کودکان به سرعت افزایش می یابد. باید در حین انجام وظایفش با دقت از او پیروی کنید و هر جا که صلاح می دانید از حمایت خود دریغ نکنید. فراموش نکنید که تحقیقات نشان می دهد که ارتباط بسیار واضحی بین احساس مسئولیت و اعتماد به نفس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چند راهکار ساده برای اعتماد به نفس کودکان

4. برای افزایش اعتماد به نفس، کودکان انتظار قدردانی دارند

روان‌شناسی کودک بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید... اگر فرزندتان روی هر چیزی کار می‌کند، بدون توجه به نتیجه باید از آن قدردانی کنید. حتی اگر نتیجه ناموفق باشد، دریافت بازخورد مثبت در مورد موضوع، انگیزه و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

5. برای افزایش اعتماد به نفس در برابر اشتباهات تحمل نکنید

والد کمال گرا بودن که حتی کوچکترین نقص را بزرگ می کند به هیچ یک از طرفین کمک نمی کند. بچه ها هم مثل بقیه به لطف اشتباهاتی که مرتکب می شوند حقیقت را می آموزند. به جای عصبانی شدن از اشتباهات، باید به او نشان دهید که چگونه با مشکلاتی که با آن روبرو می شود کنار بیاید. به لطف این نگرش، اعتماد به نفس کودکان افزایش می یابد. به خاطر داشته باشید که نگاه والدین به زندگی چقدر بر فرزندان تأثیر می گذارد.

6. برای افزایش اعتماد به نفس کودک مقایسه را متوقف کنید

قانون اول روانشناسی کودک: هیچ کودکی دوست ندارد با دیگران مقایسه شود! اگر مدام او را با خواهر یا برادر، دوست یا خودتان مقایسه کنید، ممکن است بعد از مدتی خجالتی، تحریک پذیر و کم تحمل شود. به گفته روانشناسان، چنین مشکلات ارتباطی یکی از بزرگترین موانع برای داشتن یک فرد با اعتماد به نفس است.

7. برای افزایش اعتماد به نفس باید احساسات خود را ابراز کنید

اگر والدین بدون تردید احساسات خود را به فرزندان خود بیان کنند، کودکان احساس آزادی و ارزش بیشتری می کنند. این به آنها کمک می کند تا با تغییر محیط اجتماعی و دیدگاهشان نسبت به جهان، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

8. به فضای خصوصی کودک احترام بگذارید

از سنین بسیار پایین، باید کاری کنید که فرزندتان این احساس را داشته باشد که مرزها و مناطق فردی خود را برای محافظت دارد. به عنوان مثال، دو ساله بودن او به این معنا نیست که وقتی وارد اتاق او می شوید، در را نمی کوبید. جزئیات نادیده گرفته شده مانند این برای او بسیار مهم است تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید