17:07 , 1401/9/12
کد خبر: 000015045
بازدید: 77132
اسم نخست وزیر یونان چیست + بیوگرافی

این روز ها نام نخست وزیر یونان به یکی از پر سرچ ترین های گوگل فارسی تبدیل شده است. در ادامه به بررسی بیوگرافی او خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اسم نخست وزیر یونان کیریاکوس میتسوتاکیس بوده و او نخست وزیر یونان است که از سال 2019 تا به امروز در این سمت فعالیت دارد.

اسم نخست وزیر یونان چیست؟

اسم نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، جدیدترین نخست وزیر یونان بوده که در خانواده ای سیاسی به دنیا آمده و اکثر اعضای خانواده او فعالیت ها و مشاغل سیاسی داشته اند.

کریاکوس میتسوتاکیس، رهبر حزب دموکراسی نوین بوده که در انتخابات عمومی زودهنگام توانست 39 درصد آرا و 158 نماینده را به دست آورده و نخست وزیر جدید یونان شود.

نخست وزیر یونان کیه؟ 

میتسوتاکیس، یکی از سیاستمداران نسل جدید یونان، از خانواده ای است که آثار خود را در سیاست یونان بر جای گذاشته اند. اسم نخست وزیر یونان به طور کامل، کیریاکوس میتسوتاکیس است.

نخست وزیر یونان زاده کجاست؟

کیریاکوس میتسوتاکیس که در سال 1968 در آتن به دنیا آمد، فرزند کنستانتین میتسوتاکیس، سیاستمدار یونانی است که از سال 1989 تا 1992 در سمت نخست وزیری بود.

عکس نخست وزیر یونان

شما میتوانید در ادامه عکس نخست وزیر یونان را مشاهده کنید.

معنی اسم نخست وزیر یونان چیست؟

نام نخست وزیر یونان کیریاکوس میتسوتاکیس است. معنی اسم نخست وزیر یونان"ارباب" است. 

اسم نخست وزیر یونان چیست + بیوگرافی

خواهر بزرگتر او دورا باکویانیس از سال 2006 تا 2009 به عنوان وزیر امور خارجه در دولت یونان خدمت کرد. برادرزاده او، کوستاس باکویانیس نیز در ماه سپتامبر به عنوان شهردار آتن انتخاب شد.

بیوگرافی نخست وزیر یونان

کیریاکوس میتسوتاکیس پس از فارغ التحصیلی از کالج آمریکایی در آتن، در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکا تحصیل کرد. زمانی که در سال 1990 فارغ التحصیل شد، با مدرک دکترای خود در زمینه «نگاه آمریکا به یونان»، جوایز «هوپز» و «توکویل» را دریافت کرد. کیریاکوس میتسوتاکیس در سال 1993 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته "ادغام اروپایی" از گروه روابط بین الملل دانشگاه استنفورد آمریکا و در سال 1995 در "مدیریت بازرگانی" در دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

اسم نخست وزیر یونان به فارسی

همانطور که در بالا نیز عرض کردیم کیر یاکوس میتسوتاکس نام نخست وزیر یونان است.

فعالیت ای حرفه ای نخست وزیر یونان

کیریاکوس میتسوتاکیس وقتی به آتن بازگشت، مسئولیت بانک‌هایی مانند آلفا بانک و بانک ملی یونان، بخش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، خصوصی‌سازی و همکاری‌های اقتصادی در بالکان را بر عهده گرفت.

وی در سال 2003 گواهینامه "رهبر جهانی آینده" را از مجمع جهانی اقتصاد دریافت کرد، و از سال 2019 بر صندلی نخست وزیری نشست.

میتسوتاکیس که در سال 2004 وارد عرصه سیاست شد، او به عنوان وزیر اداره عمومی در دولت های ائتلافی YDP-PASOK (جنبش سوسیالیست پانهلنیک) که با شروع بحران اقتصادی در کشور (2013-2015) به قدرت رسید. در 10 ژانویه 2016، او رهبر حزب اصلی اپوزیسیون شد.

اسم نخست وزیر یونان چیست + بیوگرافی

همسر نخست وزیر یونان کیست؟

اگر این سوال که «همسر نخست وزیر یونان کیست؟» در ذهن شما چرخ می خورد به ادامه مطلب توجه کنید. میتسوتاکیس که با زن تاجر لهستانی Mareva Grabowski ازدواج کرده و دارای سه فرزند است، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کند.

اسم نخست وزیر یونان چیست به فارسی؟

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد اسم نخست وزیر یونان به فارسی است. در ادامه مطلب عکس نخست وزیر یونان و همسرش آورده شده است.

اسم نخست وزیر یونان چیست + بیوگرافی

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید