12:25 , 1401/11/6
کد خبر: 000019298
بازدید: 1225
استقلال با عطش برد به دیدار ملوان می‌رود

امروز دو تیم فوتبال استقلال و ملوان انزلی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، پس از برگزاری بازی‌های هفته اول لیگ و شکست استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان، تیم ساپینتو از بازی مقابل ملوان استارت بردهای خود را زد. در دیداری که ابتدا عقب افتاد و در ادامه با درخشش قایدی و ارائه نمایشی قابل قبول به پیروزی رسید. نسبت به آن روزها ساپینتو حالا از اعتبار کمتری برخوردار است زیرا در ۵ بازی گذشته تنها یک برد کسب کرده و برخی اعتقاد دارند این تیم لیگ را از دست داده است.

آبی‌پوشان در آن بازی برای اولین بار از قایدی و محبی استفاده کردند که هر دو نفر احتمالا در بازی برگشت هم بازی می‌کنند. قایدی البته از آن بازی تا امروز عملکرد درخشانی نداشته اما محبی ستاره استقلال بوده. در دیگر پست‌ها هم مهدی‌پور که در آن دیدار پنالتی خود را گل کرد احتمالا به میدان نمی‌رود اما غلامی امکان بازی خواهد داشت. او مدت‌ها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد اما حالا به تمرینات گروهی اضافه شده و ریکاردو ساپینتو احتمالا دوباره به استفاده از زوج او و سیلوا (که موفق ترین زوج دفاعی استقلال در لیگ جاری هستند) روی خواهد آورد. بازگشت چشمی هم اتفاقی مهم است که باید دید چه تغییری در مثلث ۳ نفره هافبک‌های این تیم ایجاد خواهد کرد.

در سمت مقابل ملوان مازیار زارع از وضعیت اسفناک و بسیار بد ابتدای فصل گذر کرده است. وضعیتی که بخش‌هایی از آن به پیشرفت ملوانی‌ها از لحاظ تاکتیکی و رفتاری مربوط است و درصدی هم به افت فاحش دیگر تیم‌ها مربوط است. لغزش ملوانی‌ها اما ممکن است در ۲ هفته آن‌ها را به سمت منطقه سقوط سوق دهد. در سمت مثبت ماجرا اما جالب است بدانید شاگردان زارع شانس حضور در رده هفتم را هم دارند هرچند که شکست استقلال در آزادی کار آسانی نیست. باید این نکته را هم در نظر گرفت که کسی از زارع در چنین دیدار سختی که استقلال با عطش فراوانی برای برد می‌آید، انتظار پیروزی ندارد.

او اما می‌تواند با ارائه یک نمایش دفاعی دست خالی از زمین خارج نشود و میخ خود را محکم بکوبد. امتیازگیری در این دیدار قطعا برای ملوانی‌ها اتفاقی مهم خواهد بود شاید حتی بتوان گفت زارع با رقم زدن اتفاقی مهم در این میدان مهم، برای آینده خود هم برنامه ریزی داشته باشد.

روی کاغذ استقلال به راحتی برنده خواهد شد اما اگر ملوانی‌ها روی به بازی دفاعی بیاورند، طبق شواهد و تجربیات، آبی ‌پوشان با چالشی جدی مواجه می‌شوند.

ملوان با ۳ برد پیاپی وارد بازی می‌شود و روحیه‌ای عالی دارد. استقلال اما با ۲ شکست در ۳ بازی گذشته. شرایط روحی به نفع ملوانی‌ها است اما آبی‌ها عطش دارند.

در ۵ تقابل قبلی این دو تیم ملوان هیچ بردی به دست نیاورده است.

ملوانی‌ها در ۵ بازی قبل گلی دریافت نکرده‌اند و به طور کلی پس از جام جهانی عالی بوده است. درست برعکس استقلال که در ۵ بازی قبلی در تمام رقابت‌ها تنها ۴ گل زده که ۳ مورد از آن از نقطه پنالتی بوده است.

در جمع ملوانی‌ها ایمان صادقی سابقه حضور در تیم‌های پایه استقلال را دارید و مهدی مومنی در لیگ برتر پانزدهم استقلالی بود. در جمع استقلالی‌های فعلی هم مهم‌ترین ملوانی سابق را می‌توان سیدحسین حسینی دانست که دوران سربازی خود را در ملوان گذرانده بود.

بیشتر بخوانید: آمار جالب ملوان در آستانه دیدار با استقلال

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید