10:16 , 1401/12/24
کد خبر: 000021900
بازدید: 1477

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

آخرین وضعیت مقابله با بدحجابی/ شناسایی بی حجاب ها با دوربین

بیژن نوباوه اخیرا توضیحاتی درباره طرح حجاب و عفاف ارائه کرده و از شناسایی بی حجاب ها با دوربین معابر خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، این نماینده مجلس در این باره گفت: گزارشی از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس با همکاری نهادهای مختلفی مانند وزارت کشور، ستاد عفاف  و حجاب و سایر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد.

وی گفت: در این گزارش هفت ماده پیشنهادی مطرح شده که در قالب آنها بطور هوشمند و غیر مستقیم و بدون هرنوع برخورد فیزیکی راهی برای حفظ حجاب دیده شده تا قانون گریزان متنبه شوند اما نمی دانم چرا این گزارش قرائت نشد.

این نماینده روز گذشته (سه شنبه، 23 اسفند) در جلسه علنی مجلس و در ارتباط با بررسی های کمیسیون فرهنگی درباره طرح حجاب و عفاف اظهار کرد: مردم و نمایندگان مجلس درباره این هنجارشکنی بسیار مهمی که طی ماه های گذشته رخ داده نگران هستند و به همین دلیل طرح حجاب و عفاف بسیار به جا و منطقی مطرح شد.

وی افزود: گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه حجاب با همکاری نهادهای مرتبط تهیه شده و در قالب آن هفت ماده پیشنهادی برای برخورد غیر مستقیم و هوشمند با بی حجابی به گونه ای مطرح شده که هیچگونه برخورد فیزیکی در اعمال قانون صورت نگیرد و در عین حال حجاب نیز حفظ شده و قانون گریزان متنبه شوند اما نمی دانم چرا این گزارش قرائت نشد.

نوباوه همچنین به موافقت تمام سران قوا با این گزارش خبر داد و گفت: در شورای عالی امنیت ملی نیز در این زمینه بحث شده است. مردم بدانند که نمایندگان درباره حجاب و عفاف بسیار حساس هستند و در این طرح در راستای اجرای ماده 1 بند (د) مصوبه مورخ 20 آذر ماه سال جاری شورای عالی امنیت ملی و ماده (د) بند 2 مصوبه 867 شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مقابله هوشمند و غیر مستقیم با کشف حجاب و بدن نمایی در اماکن عمومی مواردی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس دیده شده فراجا و ضابطان قضایی تحت نظارت دادستانی از طریق دوربین ها و سایر ابزارهای فنی ادله را جمع آوری و افراد را شناسایی کنند و در ادامه بر حسب جداول اقدام به مجازات متخلفان شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه جدید برای مقابله با بدحجاب‌ها در نوروز

گشت ارشاد برای افرادی که مینی ژوپ می پوشند، واجب است/ عده ای در خیابان همدیگر را در آغوش گرفته و می بوسند/ 70 درصد مشکلات اقتصادی تقصیر مردم است

این نماینده تاکید کرد: دراین طرح موارد بی حجابی و برهنگی در اماکن مختلف مورد توجه قرار گرفته و در ماده یک آن افردی که در وسایل نقلیه اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، در ماده 2 مالکان، متصدیان یا مشتریانی که در اماکن صنفی یا مراکز خرید و مال‌های تجاری اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، بر حسب جدول با مجازات هایی مواجه خواهند شد. همچنین مسئولیت رعایت حجاب در مراکز خرید و پاساژها بر عهده مالکان و متصدیان این مراکز  است.

نوباوه در پایان یادآور شد: ماده 3 این طرح نیز به افرادی که در معابر و اماکن اقدام به کشف حجاب یا برهنگی می کنند پرداخته شده است و در ماده 4 نیز به بحث افرادی که در فضای مجازی اقدام به چنین مواردی کنند پرداخته شده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید