13:02 , 1402/5/20
کد خبر: 000031200
بازدید: 1193

به دلیل «دزدی سایبری» در جهان؛

چین آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه چین درباره فعالیت‌های جاسوسی گسترده دولت آمریکا در ژاپن و سایر کشورها صحبت کرد و از واشنگتن خواست که از اعزام نیروهای سایبری خود به سراسر جهان منصرف شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری را تشکیل داده‌اند و این تشکیلات را تحت عنوان "همکاری برای افزایش ظرفیت‌ها" معرفی می‌کنند. اما در واقع، از این تشکیلات برای "نفوذ به سامانه‌های سایبری این کشورها" استفاده می‌کنند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: واشنگتن یک عملیات سرقت سایبری نظام‌مند و همه‌گیر را علیه کشورهای جهان به راه انداخته است. پنتاگون می‌خواهد از همسایگان چین به عنوان یک سکوی پرتاب برای حملات سایبری خود علیه چین استفاده کند و این کشورها از این مسئله بی‌خبر هستند.

این سخنگو در ادامه به گزارش ۲۰۱۵ وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس» اشاره کرد که در آن به هدف‌گیری ۳۵ فرد و نهاد ژاپنی از جمله مقامات ارشد دولتی و شرکت‌های بزرگی مانند میتسوبیشی اشاره شده بود. این افشاگری آنقدر جنجال به پا کرد که جو بایدن، معاون وقت رئیس‌جمهوری آمریکا وادار به عذرخواهی حضوری از مقامات ژاپن شد.

این اظهارات پکن پس از آن مطرح می‌شود که رسانه آمریکایی واشنگتن‌پست پیش‌تر ارتش چین را به انجام عملیات هکری در «شبکه‌های دفاعی حساس» ژاپن در پاییز ۲۰۲۰ متهم کرد. مقامات آمریکایی ناشناس در این گزارش حمله مذکور را «یکی از خطرناک‌ترین حملات هکری تاریخ ژاپن» توصیف کردند.

در پی انتشار این گزارش در نشریه واشنگتن‌پست، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که آمریکا و ژاپن همواره ارتباطی نزدیک و در سطوح مختلف داشته‌اند.

او گفت: من به دلیل ماهیت این موضوع نمی‌توانم اطلاعات بیشتری درباره ارتباطات با آمریکا بدهم، اما ما درز کردن اطلاعات امنیتی در اثر حملات سایبری را تایید نمی‌کنیم.

منبع: راشاتودی

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید