11:15 , 1402/5/21
کد خبر: 000031268
بازدید: 1171
وزش باد شدید در شرق کشور

بنابر اعلام رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، احتمال وقوع باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و برخی مناطق مرکزی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، صادق ضیاییان، درباره وضعیت آب و هوای کشور، طی اظهاراتی اعلام کرد که در روز امروز (۲۱ مردادماه)، در بخش‌هایی از هرمزگان، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، و در پنج روز آینده، بیشتر مناطق کشور، آب و هوای پایدار و آسمان صاف خواهند داشت.

همچنین او افزود که از امروز تا چهارشنبه (۲۱ تا ۲۵ مرداد)، در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، در برخی ساعات روز، افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در مناطق قابل تأثیر پیش‌بینی می‌شود.

گردوخاک و طوفان شن در سیستان و بلوچستان

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی این مدت در شرق کشور، در مناطقی از شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل، نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و گاهی توفان شن موجب کاهش کیفیت و کاهش دید افقی خواهد شد. 

دریای عمان مواج می شود

ضیاییان گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مرداد) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ و روز دوشنبه ( ۲۳ مرداد) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است. 

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید