13:04 , 1402/5/6
کد خبر: 000029996
بازدید: 1933
قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، قیمت نفت برنت با کاهش ۰.۵ درصد یا ۴۲ سنت به ۸۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسیده است، اما با این حال، همچنان در مسیر رشد هفتگی ۳.۵ درصدی قرار دارد. همچنین، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با کاهش ۰.۴ درصد یا ۳۴ سنت به ۷۹ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسیده است، اما به سوی رشد هفتگی ۳.۶ درصدی در حال پیشرفت است.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته تحت تاثیر گزارش‌های درآمد قوی و اطلاعاتی که نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم، سریع‌تر از حد انتظار رشد کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهان را ملایم کرد، افزایش داشت.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم، ۲.۴ رشد کرده که بالاتر از نرخ یک ۱.۸ درصدی پیش بینی شده بود. این آمار از این دیدگاه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا حمایت کرد که اقتصاد می‌تواند به فرود نرم دست پیدا کند.

چشم انداز اجرای تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی چین به خصوص در بخش املاک، تا حدودی از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است. بازارها همچنین منتظر نشست بعدی کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در چهارم اوت برای اعلام تصمیم درباره ادامه کاهش تولید داوطلبانه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اما افزایش اخیر نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان که با هدف مهار تورم انجام گرفته، پرسش‌هایی را درباره تقاضاهای بلند مدت برای سوخت برانگیخته است. بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته جاری، نرخ‌های بهره را به میزان یک چهارم درصد افزایش داد و بانک مرکزی اروپا هم روز پنجشنبه اقدام مشابه را دنبال کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید