08:38 , 1402/6/11
کد خبر: 000032568
بازدید: 1179
قیمت جدید مرغ اعلام شد

فعالان صنعت طیور بیان می‌کنند که حذف قیمت‌گذاری دستوری و تشدید نظارت‌ها از سوی دولت تنها راهکار مناسب برای تنظیم بازار مرغ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از باشگاه خبرنگاران، فعالان صنعت طیور بیان می‌کنند که حذف قیمت‌گذاری دستوری و تشدید نظارت‌ها از سوی دولت تنها راهکار مناسب برای تنظیم بازار مرغ است.

با وجود واردات تخم مرغ نطفه‌دار و افزایش تولید مرغ ناشی از افزایش جوجه‌ریزی‌ها، قیمت مرغ به روند کاهشی رفته است، به طوری که متوسط قیمت هر کیلو مرغ در تهران به ۷۸ هزار تومان کاهش یافته است، در حالی که در ماه‌های قبل به بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم رسیده بود.

با توجه به آمار اعلامی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی، در تیرماه ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه ریزی شده و در مرداد ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است، که نشان از رشد چشمگیر جوجه ریزی در این دوره دارد. این افزایش جوجه‌ریزی با تامین به موقع نهاده‌های دامی و مکمل‌ها صورت گرفته و به نظر می‌آید که اکنون نیاز بازار به تامین مرغ مورد نیاز را به‌طور کامل تامین می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، آقای جبرئیل برادری، اعلام کرده که متوسط قیمت مرغ در مغازه‌های شهر تهران ۸۰ هزار تومان است و تلاش‌های زیادی جهت کاهش آن و رساندن آن به ۷۳ هزار تومان انجام می‌شود.

بسیاری از مسئولان اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی معتقدند که ظرفیت سالانه تولید مرغ گوشتی در کشور بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. با توجه به مصرف داخلی و افزایش تقاضا به دلیل گرانی گوشت قرمز، نیاز به واردات گوشت مرغ نداریم و تنها نیاز است که منابع تولیدی و سرمایه‌گذاری مناسب در این صنعت فراهم شوند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید