داوود محمدی: جداسازی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش لطمه می‌زند
داوود محمدی: جداسازی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش لطمه می‌زند

محمدی گفت: جداسازی دانش آموزان با استعداد و عادی از همدیگر به آموزش و پرورش و دانش آموزان دیگر لطمه می‌زند.

داوود محمدی، دبیر آموزش و پرورش و نماینده سابق مجلس دهم، به خبرنگار اجتماعی ایونا Ivna، گفت: طرح جداسازی دانش آموزان با استعداد و عادی از هم‌دیگر سال‌های سال است که مورد بحث قرار گرفته که در حوزه آموزش و تربیت مطرح می‌شود. عده‌ای موافق و گروهی مخالف هستند که برای خود استدلال و دلایلی دارند.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته وزارت آموزش تصمیم گرفت سطح کار مدارس را پایین آورده و تعطیل کند که با مخالفت‌های زیادی مواجه شد. در نهایت مدارس با روال عادی هنوز باز است.

محمدی تصریح کرد: نظر بنده به عنوان کسی که تدریس کرده‌ام و با دانش آموزان زیادی سر و کار داشتم باید دانش آموزان را در مدارس عادی مورد یادگیری قرار دهیم و شرایط معمولی برای آن‌ها ایجاد کنیم. این جداسازی خیلی نمی‌تواند موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: برای دانش آموزانی که از استعداد زیادی برخوردار هستند زمینه و شرایطی ایجاد کنند که بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. این جداسازی به  دانش آموزان دیگر لطمه می‌زند. برای دانش آموزان معلولیت ذهنی زمینه‌ای ایجاد کنند تا با شرایط خاص و در محیطی دیگر امکانات خوبی در اختیار آن‌ها قرار دهند.  این امر قابل تامل است و باید در مورد آن برنامه‌ریزی کرد.

این دبیر آموزش و پرورش در پایان گفت: به عقیده من اگر ما برای دانش آموزان با استعداد مدرسه‌ای جداگانه افتتاح کرده و دانش آموزان سطح عادی را از آن‌ها جدا کنیم این جداسازی به آموزش و پرورش لطمه وارد می‌کند.

 

خبرنگار: نسترن شاکر

پایگاه خبری نگاه ایرانیان_ایونانیوز